Home » Εκπαίδευση

Έρευνα, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα? (παλιό υλικό)

Submitted by on January 22, 2010 – 9:08 pm2 Comments
Έρευνα, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα? (παλιό υλικό)

Έχω το βίτσιο να παρακολουθώ σχεδόν καθημερινά τις εξελίξεις γύρω από τα οικονομικά της χώρας. Δεν ξέρω πώς αντιλαμβάνονται μέσω των παραδοσιακών media (βλέπε τηλεόραση) οι περισσότεροι την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα, αλλά από αυτά που κυκλοφορούν στο web (και μιλάω για μεγάλες και έγκυρες εφημερίδες, περιοδικά) τα πράγματα δεν φαίνονται να είναι ιδιαίτερα καλά. Για την ακρίβεια φαίνονται να είναι οριακά, και πολύ φοβάμαι πως η πλειοψηφία δεν το έχει συνειδητοποιήσει.

Δεν ξεκίνησα το λογύδριο για να σας μιλήσω για τα οικονομικά (τα οποίο δεν κατέχω και απλά προσπαθώ να τα παρακολουθώ  για να μάθω και να κατανοήσω μερικά βασικά πράγματα) αλλά για να σας παρουσιάσω μερικές πηγές για την έρευνα, την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Ιδίως στο θέμα επιχειρηματικότητα το εκπαιδευτικό σύστημα πάσχει. Σε κανένα στάδιό του οι νέοι άνθρωποι δεν εκπαιδεύονται, δεν έρχονται σε επαφή με βασικές γνώσεις μικρο-οικονομικών και επιχειρηματικότητας, οι οποίες πιθανόν να τους είναι χρήσιμες στην επαγγελματική και προσωπική τους πορεία. Παρατηρώντας πως τα μαθήματα μεθοδολογία έρευνας έχουν “εισβάλει” μόλις τα τελευταία χρόνια στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάνω υπόθεση εργασίας και παράλληλα ευχή το επόμενο στάδιο να είναι η εμφάνιση μαθημάτων καινοτομίας και οικονομικής δραστηριότητας.

Όλα αυτά, λοιπόν, για να καταγράψω την γνώμη μου πως τέτοια μαθήματα μάλλον είναι απαραίτητα στον μελλοντικό ερευνητή, ο οποίος δεν θα κυνηγάει τις δημοσιεύσεις αλλά τις πραγματικές καινοτομίες και επιδράσεις στην αγορά με νέες τεχνολογίες και καινούριες θέσεις εργασίας. Τέτοια μαθήματα από την άλλη, μάλλον χρειάζονται και στους μελλοντικούς υπαλλήλους, μιας και το προϊόν της εργασίας μας το αποκομίζουμε και οι ίδιοι (τρανό παράδειγμα η τωρινή δυσχέρεια της χώρας μας και η αναποτελεσματικότητα σε πάρα πολλούς τομείς).

Θεωρώντας πως η ενασχόλησή μας με τις Βιοϊατρικές Εργαστηριακές Επιστήμες είναι συναφής με το τρίπτυχο , , , είτε σαν υποκείμενα τέτοιων δράσεων είτε σαν αξιολογητές τους, παραθέτω μερικές σχετικές πηγές.

Σχετικά με την Έρευνα και την Καινοτομία μερικά πρόχειρα link είναι τα παρακάτω (ο Γιώργος ετοιμάζει μια ωραία παρουσίαση σχετικών ιδρυμάτων):

Σχετικά με την επιχειρηματικότητα έχω την αίσθηση πως εδώ και αρκετό καιρό έχουν ενταθεί οι προσπάθειες για νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες – startups σε επίπεδο αυτόνομων δράσεων. Μερικές τέτοιες είναι οι παρακάτω (μαζί και μερικά πιο “official” link):

Ενδιαφέρον έχει το Ευρωπαϊκό Βραβείο Βίντεο για την Επιχειρηματικότητα 2010.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενθαρρύνει τους επιχειρηματίες που λατρεύουν να γυρίζουν ταινίες, να αποδείξουν τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας ένα σύντομο βίντεο που να καταπιάνεται με τα ακόλουθα ερωτήματα: Τι ακριβώς είναι η επιχειρηματικότητα; Τι θα ενθάρρυνε τους ανθρώπους να γίνουν επιχειρηματίες; Τι είναι αυτό που μπορεί να γκρεμίσει παλιές προκαταλήψεις και να προσφέρει νέα οράματα επιχειρηματικού πνεύματος;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απονείμει βραβεία στις ακόλουθες τρεις κατηγορίες:

  • «Επιχειρηματικότητα – Ένας διαφορετικός τρόπος ζωής»
  • «Επιχειρηματικότητα – Προκλήσεις και ανταμοιβές»
  • «Επιχειρηματικότητα – Ο δρόμος για το μέλλον»

Ακόμα πιο ενδιαφέρον έχει να δείτε το παρακάτω βίντεο, με τίτλο “Entrepreneurs can change the world“. Πιθανόν να το βρείτε too cheesy. Παρόλο αυτά μερικά από τα μηνύματά του ίσως να αξίζουν ένα second thought στους καιρούς που ζούμε, σε μια περιοχή του κόσμου όπου η έρευνα, η καινοτομία, η επιχειρηματικότητα είναι παρεξηγημένες έννοιες και αρκετές φορές παραποιημένες.

Εσείς τι γνώμη έχετε. Πιστεύετε πως οι 3 αυτές έννοιες, έρευνα – καινοτομία – επιχειρηματικότητα, συμβαδίζουν? Θα μπορούσαν να βοηθήσουν των χώρα μας?

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

2 Comments »

  • stefanos says:

    Κατά την γνώμη μου πιστεύω πριν ασχοληθούμε με αυτό το τρίγωνο

    να ασχοληθούμε με αυτό

    Στο κόκκινο η ανεργία των πτυχιούχων

    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4555933&ct=1

    Με τόσα μεγάλα ποσοστά ανεργίας, το παραπάνω τρίγωνο δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα όσο αφορά εταιρείες και περισσότερο, Υγείας γιατί το κόστος είναι πολύ μεγαλό. Χωρίς αποροφητικότητα δεν υπάρχει δημιουργηκότητα αφού πρωτεόν στόχος είναι η ένταξη σε κάποιο νοσηλευτικό ίδρυμα παρά η έρευνα.

    Δεύτερο ποιο σημαντικό είναι οι πόροι που δίνονται κάθε χρόνο για την δημιουργία προγραμμάτων έρευνας και επιχειρηματικοτητας.

    Καλό θα ήταν ehealthgr να μας ενημερώσεις σχετικά με τα κονδύλια στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και περισσότερο στον τομέα της Υγείας.

    Ευχαριστώ..

    • ehealthgr says:

      Σχετικά με αυτό που αναφέρεις έχω δώσει ήδη το link μέσα στο κείμενο.
      http://www.bmlabs-mag.gr/?p=3748

      Στέφανε το ποσοστό ανεργίας έχει να κάνει και με αυτό το τρίπτυχο (μαζί με την διαφθορά και την νοοτροπία απορροφητικότητας # υλοποίησης). Άλλο ανέφερα εγώ, άλλο αναφέρεις εσύ. Καταλαβαίνω ότι το θέμα ανεργίας είναι πολύ σημαντικό αλλά δεν γίνεται ότι διαβάζουμε να το κατανοούμε με βάση την ανεργία. Άλλο σκοπό και σκεπτικό είχε το κείμενο. Διάβασε τους σχετικούς συνδέσμους. Υπάρχουν μπόλικες χρήσιμες πληροφορίες.

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.