Home » Προσωπικές Ιστορίες

Τελειώνοντας τη Σχολή: Λύσεις και Διέξοδοι (παλιό υλικό)

Submitted by on September 18, 2010 – 2:57 pm18 Comments
Τελειώνοντας τη Σχολή: Λύσεις και Διέξοδοι (παλιό υλικό)

Αυτές τις μέρες έκανα μια παρουσίαση σε φοιτητές πρακτικής πάνω στο θέμα “Τελειώνοντας τη Σχολή: Λύσεις και Διέξοδοι”. Ο σκοπός της παρουσίασης ήταν να συμπληρώσει τα κενά στις απορίες και στις αναζητήσεις τους. Τυπολατρικά δεν είμαι ο αρμοδιότερος να το κάνω. Αυτό ισχύει, όμως, για πάρα πολλά πράγματα στην καθημερινότητά μας. Περιμένουμε κάποιον άλλο να κάνει κάτι. Γενικά, “δηλαδή που τα λέμε”, περιμένουμε τον γκοντό (κάποιον τέτοιο περιμένω και εγώ σήμερα με αυτήν την ανάρτηση και ελπίζω να μην με διαψεύσει. He nevers does…). Καλό είναι τις τρύπες του συστήματος λοιπόν να τις γεμίζουμε εμείς. Κάτι που δεν μας πρόσφεραν και το είχαμε παράπονο, ας το ανταποδώσουμε αντίστροφα σε αυτούς που “εκεί που είναι ήμασταν”. Μπορεί να μην παρέχουμε την καλύτερη λύση. Ας βάλουμε τα (δημιουργικά) δυνατά μας τουλάχιστον να παρέχουμε την καλύτερη λύση που εμείς μπορούμε να δώσουμε.

Η παρουσίαση δεν ήταν ακριβώς παρουσίαση. Ήταν λίγο mix grill (sic). Είχε λίγο από παρουσίαση, λίγο από διάλεξη, λίγο από μάθημα (με κάποιες τεχνικές), λίγο από συμβουλευτική, πολύ (ελπίζω) από θετική ενέργεια. Χωρίστηκε σε 4 θεματικές:

  • Παρουσιάσεις
  • Μετ-εκπαίδευση
  • Αγορά Εργασίας
  • Τυπικά προσόντα – προοπτικές

Στόχος ήταν τα “παιδιά” να δουν – μάθουν κάποια πράγματα για το πώς γίνεται μια παρουσίαση (not the classic way), να ακούσουν “τι παίζει” με την μετ-εκπαίδευση (πού, πώς, μετά), να ενημερωθούν για την αγορά εργασίας  & πολύ περισσότερο να μάθουν να την αναγνώσκουν, τέλος να συζητήσουμε όλοι μαζί τι είναι τα προσόντα και τι προοπτικές υπάρχουν και θα υπάρχουν στο μέλλον με βάση τα τυπικά προσόντα (ποια είναι αυτά, πόσο ουσιαστικά είναι, πώς αλλάζουν, τι επιπλέον προσωπικές δεξιότητες χρειάζονται).

Η παρουσίαση – διάλεξη – μάθημα είχε αρκετά πράγματα. Είχε φύλλα “προετοιμασίας”, είχε φύλλο – σχέδιο παρουσίασης, είχε ερωτοαπαντήσεις, είχε διαφάνειες και εσκεμμένα λάθη, είχε αρκετή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

Ανάμεσα στα πράγματα που ειπώθηκαν για το τι θέλουν τα παιδιά από μια τέτοια παρουσίαση ήταν:

  • Να μάθω αν αξίζει ένα μεταπτυχιακό. Τι μπορώ να κάνω μετά. Πόσο συναφή πρέπει να είναι το αντικείμενο.
  • Να μάθω που και πώς να ψάχνω τις προσλήψεις, τα επαγγελματικά μου δικαιώματα. Τι είναι και πώς βρίσκω την Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
  • Τι είναι ερευνητική εργασία? Μπορώ να κάνω κάτι τέτοιο?
  • Πώς υπολογίζονται τα μόρια?
  • Πώς κάνω ένα βιογραφικό? Ποια είναι η διαδικασία? Το στέλνω και μετά περιμένω? Αν δεν απαντήσει μετά τι?
  • Ποιες μαθησιακές ανάγκες έχω? Τι πρέπει να μάθω είτε για μεταπτυχιακό είτε για την αγορά εργασίας?
  • Πώς αναζητώ τις καινούριες δουλείες? Πώς ψάχνω στο internet?

Ανάμεσα στις ερωτήσεις που τους έκανα εγώ, πέρα από το τι περιμένουν και θέλουν από μια τέτοια παρουσίαση, ήταν πώς φαντάζονται τον εαυτό τους σε 10 χρόνια (σύμφωνα με την παρατήρηση ενός από τους δικούς μου “mentors” η σωστή ερώτηση θα ήταν για 5 χρόνια. Με  τα 10 χρόνια πάει μακριά η βαλίτσα). Δοκιμάστε να την κάνετε στον εαυτό σας όσο old school και να σας φαίνεται. Απαντήσεις που συγκράτησα ήταν:

  • Δεν ξέρω. Σίγουρα όμως θέλω να είμαι ανεξάρτητος.
  • Με μια δουλειά και παιδιά.
  • Χοντρός, με φαλάκρα και ένα αυτοκίνητο (και όμως ήταν απάντηση αυτοσαρκασμού και όχι χαβαλέ).
  • Σε κάποιο ερευνητικό εργαστήριο.
  • Δεν ξέρω τι θα κάνω αλλά θα κάνω σίγουρα κάτι υπέροχο.
  • Με μια δουλειά.
  • Σε ένα εγκληματολογικό εργαστήριο.

Υπήρχαν και άλλες απαντήσεις αλλά συγχωρέστε με δεν τις θυμάμαι όλες και αμέλησα νστο συγκεκριμένο σημείο της συνάντησης μας να κρατήσω αναλυτικές σημειώσεις.

Προχωρώντας στα πιο διαδικαστικά και τεχνικά ζητήματα η παρουσίασή μου χωρίστηκε σε κάποια κομμάτια, πέρα από τις θεματικές. Έχοντας την εμπειρία της ΑΣΠΑΙΤΕ έδωσα στα παιδιά μια γεύση από αυτά που έκανα στις μικροδιδασκαλίες σαν μεθοδολογίες παρουσιάσεων. Έχει άλλο στόχο και πλαίσιο μια παρουσίαση 20-25 λεπτών. Η δομημένη προσέγγιση όμως που υπάρχει σε μια καλοσχεδιασμένη διδασκαλία (αυτό διδάσκεται στην ΑΣΠΑΙΤΕ) μόνο κέρδος πιστεύω πως είναι για κάποιον.

Ξεκίνησα δίνοντάς τους ένα σχέδιο παρουσιάσεων. Σκοπός μου ήταν να ξεκινήσω δίνοντάς τους ένα σχέδιο παρουσίασης (προσωπική “αδεία” για το σχέδιο μαθήματος). Ήθελα να τους δείξω πώς μπορούμε να δομήσουμε στο χαρτί μια παρουσίαση ώστε προσδιορίζοντας το θέμα και τους στόχους της, και χρησιμοποιώντας – δημιουργώντας συγκεκριμένη δομή, μέσω της επιλογής του κατάλληλου υλικού να καταφέρουμε μια ισορροπημένη και επιτυχημένη παρουσίαση (ξαναλέω πως όλο αυτό που διαβάζετε είναι μια μορφή παρουσίασης – διάλεξης – μαθήματος – “σεμιναρίου”). Το σχέδιο παρουσιάσεων παρακάτω.

Μαζί μου είχα ένα “σκονάκι”, ένα φύλλο με σημειώσεις για κάθε διαφάνεια. Κάτι σαν τα μικρά χαρτάκια που κρατούν αρκετοί ομιλητές στις παρουσιάσεις τους. Εσείς προτιμήστε σαφώς τα χαρτάκια (notes). Είναι πιο κομψά και πιο ενδεδειγμένα για την περίσταση. Στο χαλαρό κλίμα της συνάντησης που υπήρχε μπορούσα να μην είμαι τόσο formal (κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις παρουσιάσεων). Μην ξεχάσετε να κάνετε και πρόβες. Σε μια χρονοθετημένη και επίσημη παρουσίαση είναι σημαντικό εργαλείο (ναι είναι “κάπως”, αλλά βρείτε κάποια “πειραματόζωα” και κάντε πρόβες. Το ιδανικό θα ήταν εκπαιδευόμασταν από μικροί στο παρουσιάζειν αλλά πολεμήστε με τα όπλα που έχετε).

Πηγή αναφορών για την παρουσίαση είναι το υλικό και τα reference που έχουν συσσωρευτεί στις σελίδες του περιοδικού. Σκοπός της παρουσίασης ήταν να εξηγήσει και διαφωτίσει σημεία, να δείξει τρόπους και δρόμους. Θα χρειαστεί να διαβάσετε πολλές σελίδες, ακόμα περισσότερες αναφορές, να δοκιμάσετε και να εξασκηθείτε σε διαδικασίες ώστε να αξιοποιήσετε την πλήρη δυναμική της.

Δεν θα σας κουράσω άλλο. Παραθέτω την παρουσίαση και από κάτω τις σημειώσεις που είχα για κάθε διαφάνεια. Η συζήτηση μπορεί να συνεχίσει στα σχόλια.

Οι σημειώσεις επιγραμματικά ήταν:

  • Διαφάνεια 1: Στην πρώτη διαφάνεια σημειώνουμε τίτλο παρουσίασης, μέρος – ημερομηνία παρουσίασης, στοιχεία εισηγητή, στοιχεία επικοινωνίας. Αν η παρουσίαση γινόταν πχ. σε κάποιο συνέδριο, θα σημείωνα πιο αναλυτικά τα προσωπικά στοιχεία (τίτλοι σπουδών) ώστε ο ακροατής να γνωρίζει ποιος του λέει τι (αν και σε αυτές τις περιπτώσεις το γνωρίζει ήδη).
  • Διαφάνεια 2 έως 8: Στην αρχή μιας παρουσίασης καλό είναι να διευκρινίζουμε ποιο είναι το θέμα και ποιος ο στόχος της παρουσίασής μας. Όσο αφορά το τεχνικό κομμάτι καλό είναι να αποφεύγουμε τα εφέ (ήχοι, εφέ μετάβασης, εφέ κίνησης). Αν θέλουμε να κάνουμε μια προοδευτική μετάβαση στα θέματα μιας διαφάνειας μπορούμε να το κάνουμε με διαδοχικά κομμάτια της ίδιας διαφάνειας. Αυτό που θέλουμε να πούμε δεν χρειάζεται να είναι με πολλά λόγια. Μπορούμε να βάλουμε μια κεντρική ιδέα και να την συνοδεύσουμε με μια εικόνα που να συμπληρώνει το νόημα.
  • Διαφάνεια 9 εώς 11: Οι εμπειρίες από παρουσιάσεις σε κοινό πολλές φορές είναι “επώδυνες”. Βαρετές, κουραστικές, χωρίς κάποιο κεντρικό μήνυμα να μας μένει. Στο internet υπάρχει ένας σχετικός όρος για αυτού τους είδους τις παρουσιάσεις, “Death by powerpoint“.  Τεχνικά, σε μια παρουσίαση μπορούμε να παρουσιάσουμε τον ορισμό μιας έννοιας σε μια διαφάνεια και να προβούμε σε ανάλυση αυτής με τα λόγια. Δεν είναι απαραίτητο τα πάντα να είναι γραμμένα στην παρουσίαση. Για την ακρίβεια ο ακροατής έρχεται για να ακούσει εμάς, την ομιλία – παρουσίασή μας. Όχι για να διαβάσει το powerpoint ή το pdf. Αυτό μπορεί να το κάνει και μόνος του στο σπίτι ή στο γραφείο. Πόσο διαφορετική είναι η παρουσίαση όταν γίνεται με αφήγηση από όταν γίνεται με κουκκίδες και ατελείωτες λίστες?
  • Διαφάνεια 12: Προκειμένου να πάρετε μια ιδέα για τα λάθη που έχουν πολλές παρουσιάσεις σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δείτε τα παρακάτω:
  • Διαφάνεια 13: Υπάρχουν γραμμένες σε πάρα πολλές σελίδες στο internet οδηγίες για το πώς να κάνετε μια παρουσίαση. Δοκιμάστε στο google τους όρους αναζήτησης που αναφέρω στην διαφάνεια. Ποια στοιχεία νομίζετε πως πρέπει να έχει μια καλή παρουσίαση?
  • Διαφάνεια 14 έως 16: Οι δικοί μου εναλλακτικοί κανόνες και σχετικές πηγές.
  • Διαφάνεια 17: Σε μια κλασική παρουσίαση δεν έχετε την πολυτέλεια να κάνετε αυτό που κάνω εγώ. Να σταματήσετε και απαντήσετε στις όποιες απορίες υπάρχουν μέχρι στιγμής.
  • Διαφάνεια 18: Αποφοίτηση και μεγάλες απορίες.
  • Διαφάνεια 19 έως 24: Επιλογή συνέχισης σπουδών για κάποιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ειδίκευσης. Ποια τα κριτήρια επιλογής ενός υποψηφίου από κάποιο σχετικό πρόγραμμα? Ποια τα κριτήρια επιλογής ενός ΜΠΕ από τον ίδιο τον υποψήφιο? Ποια εργαλεία μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας υποψήφιος για να εντοπίσει το ΜΠΕ που τον ενδιαφέρει? Στο τεχνικό κομμάτι απέφυγα την χρήση λιστών με την χρήση κατάλληλων εικόνων και σχημάτων.
  • Διαφάνεια 25 έως 29: Έστω ότι θέλω να κάνω ένα ΜΠΕ στη Δανία (για κάποιους λόγους μπορεί να με ενδιαφέρει η φοίτηση σε αυτήν την χώρα). Ποια είναι τα βήματα που θα με βοηθήσουν στον σκοπό μου?
  • Διαφάνεια 30 έως31: Πηγές & μικρή συζήτηση για το αν είναι προτιμότερο ένα ΜΠΕ στο εσωτερικό ή εξωτερικό?
  • Διαφάνεια 32 έως 33: Διαφορετικές οπτικές του ίδιου πράγματος.
  • Διαφάνεια 34 έως 36: Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία συνήθως επιλέγουμε μια επαγγελματική θέση και ποια τα νομικά ζητήματα που καλό είναι να γνωρίζουμε?
  • Διαφάνεια 37 έως 39: Ποια τα εργαλεία προκειμένου να εντοπίσουμε θέσεις εργασίας τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό? Εδώ ξέχασα να αναφέρω πως μια καλή λύση θα ήταν να σαρώσουμε τους χρυσούς οδηγούς και το internet και να φτιάξουμε σχετικές, διαβαθμισμένες λίστες κατάλληλων – υποψήφιων εργοδοτών.
  • Διαφάνεια 40 έως 42: Πώς φτιάχνουμε ένα βιογραφικό, πώς χρησιμοποιούμε τους οδηγούς και τις υπηρεσίες του Europass? Μια καλή μέθοδος για να δούμε πώς είναι ένα καλό βιογραφικό (καλή μέθοδος για πολλά πράγματα που θέλουμε να πάρουμε ιδέες) είναι να αναζητήσουμε και να βρούμε τα έγγραφα των βιογραφικών αναγνωρισμένων επαγγελματιών και επιστημόνων. Η δομή και μορφή τους θα μας δώσει μια ιδέα πώς να στήσουμε τεχνικά και εμείς το δικό μας
  • Διαφάνεια 43 έως 44: Πιθανές θέσεις εργασίας για ένα ΤΙΕ. Εδώ ξέχασα να αναφέρω τις επικουρικές θέσεις εργασίας. Δεν γνωρίζω πολύ καλά το θέμα και δεν ξέρω αν καταργήθηκαν. Όσο γνωρίζω βγαίνουν μέσω λιστών από τις Υγειονομικές Περιφέρειες. Σε κάθε περίπτωση τηλεφωνήστε και αναζητήστε τις ανακοινώσεις των Υγειονομικών Περιφερειών που θέλετε να εργαστείτε.
  • Διαφάνεια 45: Ποια είναι τελικά τα τυπικά προσόντα, πόσο (χρονικό διάστημα) έχουν ισχύ και ποιες οι προοπτικές με αυτά? Ποια είναι η ουσία των τυπικών προσόντων? Ποια είναι η προσωπική ουσία της αναζήτησης προσόντων? Ποια μπορεί να είναι τα γενικότερα προσόντα και δεξιότητες που (θα) μας χρειάζονται (μια ζωή)?
  • Διαφάνεια 46: Παρακαλώ όλοι να διαθέσετε 1 ώρα από την ζωή σας για να δείτε,
  • Διαφάνεια 47 έως 48: Διαφορετικές οπτικές και προοπτικές του μέλλοντος. Τεχνικά τι ξέχασα να αναφέρω στην παρουσίασή μου (hint: την βιβλιογραφία)?

Το πιθανότερο είναι ότι ξέχασα αρκετά έως πολλά πράγματα. Προσπάθησα να αποτυπώσω όσο το δυνατόν περισσότερο αυτά που παρουσιάστηκαν και συζητήσαμε.  Για να έχουν πλήρη δυναμική όλα αυτά χρειάζεται (κυρίως) προσωπικός χρόνος και προσπάθεια. Καλό διάβασμα και αναζήτηση.

Πολλές από τις αναφορές μου αφορούν τον κλάδο μου. Θεωρώ και ελπίζω πως με κατάλληλες αναγωγές και μετατροπές η παραπάνω παρουσίαση μπορεί να δώσει ιδέες και λύσεις σε νέους ανεξαρτήτως κλάδου.

Desclaimer: Για να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη συνάντηση χρειάστηκε να δώσουν την συγκατάθεσή τους κάποιοι άνθρωποι, να προσφερθεί ο κατάλληλος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και να προσέλθουν τα “παιδιά” με πολύ θετική ενέργεια.

Ps: Σας παρακαλώ φανταστείτε μαζί μου την εικόνα.

Πρώτο εξάμηνο της φοίτησης. Οι φοιτητές (ξεχωριστά σε κάθε τμήμα, σε κάθε σχολή, σε κάθε πόλη) συγκεντρώνονται σε παρόμοιες συναντήσεις εντός των ΤΕΙ, θέτουν τους προσωπικούς τους στόχους και προσδοκίες για 4 χρόνια μετά (το χρόνο αποφοίτησης). Τους δίνεται η οδηγία να συγκεντρώσουν σε ένα είδος portofolio όλα όσα θα κάνουν αυτά τα 4 χρόνια φοίτησης.

Οι ίδιοι φοιτητές συγκεντρώνονται μετά από 4 χρόνια. Καταθέτουν πώς βλέπουν την υλοποίηση των στόχων τους, ποια τα λάθη τους και πώς μπορούν να τα αποφύγουν στο μέλλον. Καταθέτουν ποιους στόχους έχουν για τα επόμενα 5 χρόνια. Ενημερώνονται για όλα όσα αναφέραμε πιο πάνω.

Ps^2: Ένα σλόγκαν που μου αρέσει αυτό το διάστημα είναι το “0 προσδοκίες, 0 απαιτήσεις“. Ας το μετατρέψουμε σε πολλές προσδοκίες, ακόμα περισσότερες απαιτήσεις (από τους ίδιους μας τους εαυτούς, από την κοινωνία που θέλει να μας αξιοποιήσει, από την κοινωνία που θέλουμε να ζήσουμε και να ευημερήσουμε, από την κοινωνία που πρέπει να βελτιώσουμε ώστε να συμβούν ταυτόχρονα όλα τα παραπάνω).

Ps^n: Δεν μαθαίνουμε μόνο από τις επιτυχίες αλλά και από τις αποτυχίες. Το σημαντικό είναι να τις αναγνωρίζουμε και να τις αποκωδικοποιούμε. Και δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος στη ζωή.

Share this...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email

18 Comments »

  • Nikos says:

    Χωρίς να κάτσει να το σκεφτεί κανείς, είναι μια εξαιρετική κίνηση. Και ελπίζω να κρατήσει. Να φανταστώ πως ήταν για φοιτητές που έκαναν πρακτική στο συγκεκριμένο νοσοκομείο?

    Εύχομαι να υπάρξει συνέχεια (π.χ. κάθε 6 μήνες που ολοκληρώνονται οι πρακτικές?) αλλά και να βρεθούν κι άλλα άτομα. Μακάρι να βρίσκομαι εκεί στις επόμενες παρουσιάσεις.

    Αλήθεια, ποιες ήταν οι αντιδράσεις?

    • ehealthgr says:

      Νικόλα καλά το φαντάστηκες. Το συγκεκριμένο ήταν ένα paradigm κατά τη γνώμη μου για το τι θα μπορούσε να γίνεται, όπως είπα, κάθε εξάμηνο, σε κάθε τμήμα, σε κάθε σχολή, σε κάθε πόλη στην Ελλάδα.

      Νικόλα οι εμπειρίες οι δικές σου, αλλά και πολλών άλλων φίλων που σας έχω γνωρίσει μέσω του περιοδικού είναι πολύ χρήσιμες. Υπήρξαν και υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να φανταστούν την πλήρη δυναμική και όλες τις προοπτικές που μπορεί να έχει ένα (καλό) μεταπτυχιακό. Λειτουργούν με τα στεγανά που τους έχουν προσφερθεί από την κοινωνία και την εκπαίδευσή μας. Οι προσωπικές σας ιστορίες μπορεί να τους είναι χρήσιμες ως τροφή για σκέψη.

      Σχετικά με τις αντιδράσεις νομίζω πως είναι πιο τίμιο να τις καταγράψουν αυτοί που παρακολούθησαν την “παρουσίαση”. 🙂

      • Nikos says:

        Ελπίζω να συνεχιστεί αλλά και να πολλαπλασιαστεί το συγκεκριμένο event. Οι διαφορετικές εμπειρίες (καλές ή κακές) του καθενός μπορεί να είναι χρήσιμες σε καποιον άλλο. Αλλά και τα παιδιά θα πρέπει να το ζητούν από μόνοι τους

        Εφόσον δεν μπορώ να βρίσκομαι εκεί, είμαι στη διάθεση των παιδιών μέσω του περιοδικού ή e-mail.

        Ακόμα ένα μπράβο στην κίνηση αυτή. Και ελπίζω ο κόσμος να κρατήσει το παρακάτω από το κείμενο σου:

        ¨Καλό είναι τις τρύπες του συστήματος λοιπόν να τις γεμίζουμε εμείς. Κάτι που δεν μας πρόσφεραν και το είχαμε παράπονο, ας το ανταποδώσουμε αντίστροφα σε αυτούς που “εκεί που είναι ήμασταν”. Μπορεί να μην παρέχουμε την καλύτερη λύση. Ας βάλουμε τα (δημιουργικά) δυνατά μας τουλάχιστον να παρέχουμε την καλύτερη λύση που εμείς μπορούμε να δώσουμε.¨

        • ehealthgr says:

          Νίκο μου έδωσες καλή πάσα.

          Σχετικά με το email. Εν έτει 2010 και δικτύων να παίζουν παντού (από system biology μέχρι social networks) είναι old school η χρήση email για την επικοινωνία μας (όσο αφορά τέτοια ζητήματα). Αφού παρόμοιες απορίες έχουμε όλοι μας. Ας τις απαντούμε δημόσια, ας επικοινωνούμε δημόσια ώστε κάθε φορά να απαντιούνται καινούρια ερωτήματα.

          Η συγκεκριμένη τακτική απορρέει νομίζω από την “antisocial” και μυστικιστική (όχι με την θρησκευτική έννοια) νοοτροπία της κοινωνίας μας. Δεν νομίζω ότι οφείλεται μόνο σε tech illiteracy.

          Οι εμπειρίες σου Νικόλα είναι πολύτιμες. Ελπίζω όλοι μας να προσπαθήσουμε για αυτό το κάτι που μπορούμε να προσφέρουμε.

          • Nikos says:

            Δίκιο έχεις. Για τέτοιες συζητήσεις το email δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος επικοινωνίας.

            Για αυτό λοιπόν περιμένουμε σχόλια (αρχικά) από τα παιδιά που παρακολούθησαν την παρουσίαση.

  • […] Αυτές τις μέρες έκανα μια παρουσίαση σε φοιτητές πρακτ… […]

  • Γκοντό says:

    Να ‘μαι και εγώ, κι ας άργησα (κάλλιο αργά παρά ποτέ δεν λέμε;). Νίκο πρώτα από όλα συγχαρητήρια! Το ξέρεις ότι δεν συνηθίζω να σε επαινώ εύκολα (να σε ενθαρρύνω ναι, να σε επαινώ όχι πάντα), πολύ περισσότερο να σε ‘χαϊδεύω’, αλλά η συγκεκριμένη παρουσίαση και πρωτοβουλία μ’ άρεσε πολύ! Είμαι σίγουρος ότι όσοι παραβρέθηκαν στη συνάντηση την απόλαυσαν και με το παραπάνω. Εύγε!

    Τα slides άψογα, το ίδιο και η θεματολογία τους και η δομή της παρουσίασης. Οι εικόνες με τις οποίες έχεις αντικαταστήσει πολύ κείμενο κλέβουν την παράσταση, και είναι όλες μία και μία. Μοναδική παραφωνία τα 6-7 κυκλάκια όταν μιλάς για τα χαρακτηριστικά ενός μεταπτυχιακού και αλλού, θα ήθελα κάποιες (μικρές) εικόνες για να τις συνδυάσω στην κεφάλα μου με το κείμενο. Άλλο παράπονο ουδέν. Πολύ θα ήθελα να μπορούσα να συνεισφέρω στο περιεχόμενο, πχ στο case study σου για την Δανία, αλλά κυριολεκτικά τα είπες όλα χωρίς να προσθέσεις λέξη παραπάνω!

    Πάντως θα ήθελα να δω (και κυριολεκτικά και μεταφορικά) την παρουσίαση αυτή να βγαίνει έξω, στις καφετέριες, σε κλειστούς ή και ανοιχτούς χώρους στην πόλη, πιο ανεπίσημα, χωρίς κείμενο αλλά με πολύ συμμετοχή και κέφι, από ‘παιδιά’ αλλά και ‘μεγαλύτερους’. Το ξέρω πως η προηγούμενη πρόταση ακούγεται σαν ευχολόγιο αλλά ξέρω ότι όλα αυτά είναι στο μυαλό σου αλλά και ακόμη ότι είσαι σε πολύ καλό δρόμο και όχι τόσο μακριά όσο φαντάζεσαι. Αυτά τα ολίγα από μένα:)

    ΥΓ: Ώρες ώρες με κάνεις και ντρέπομαι που δεν χρησιμοποιώ το twitter, γιατί καταλαβαίνω ότι εκεί πρέπει να παιχτεί αυτό το παιχνίδι. Μακάρι όμως και οι Έλληνες που το χρησιμοποιούν να είχαν περισσότερη όρεξη για διάλογο (άποψη ατόμου έξω απ’ τον χορό:)). Η γνώμη σου;

    • ehealthgr says:

      Έχεις δίκιο Γιώργο. Τα points με τα κυκλάκια θα μπορούσαν να είναι καλύτερα κατασκευασμένα. Δεν το σκέφτηκα. Για αυτό υπάρχουν όμως οι φίλοι για να μας μαθαίνουν και να μας υπενθυμίζουν πως εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. 🙂

      Γιώργο και μέσω twitter και offline όμως. Έχω μια συγκρατημένη ελπίδα πως θα συζητήσουμε τέτοιες παρουσιάσεις και εκεί έξω. Εύχομαι πως τα κοινωνικά δίκτυα (online και offline) θα τρέξουν τους αλγόριθμούς τους όπως πρέπει. Για την ακρίβεια εύχομαι να τρέξουμε (για την ακρίβεια πως τρέχουμε) εμείς του σωστούς αλγόριθμους στις υπάρχουσες δομές κοινωνικών δικτύων στην Ελλάδα.

      Η θετική σου/σας ενέργεια και η ενθάρρυνση είναι πολύτιμη. Πιστεύω πως μπορεί να γίνει κάτι. Πιστεύω πως μπορούμε να κάνουμε κάτι εποικοδομητικό. Είναι ένα στοίχημα το οποίο το παίζει κανείς για να το κερδίσει.

  • theano says:

    Κατ’ αρχήν να πώ ότι η σελίδα είναι πάρρρααααα πολύ καλή!! 🙂
    Όσο για την παρουσίαση, είμαι μία από τα παιδιά που την παρακολούθησε και την βρήκε πολύ ενδιαφέρουσα γιατί μου έδωσε αρκετές απαντήσεις και στόχους όσον αφορά το περιεχόμενό του.
    Ερωτήθηκαν,απαντήθηκαν αλλά και συζητήθηκαν πολλά πράγματα σχετικά με τα θέματα που περιείχε η παρουσίαση (Παρουσιάσεις,Μετ-εκπαίδευση,Αγορά Εργασίας,Τυπικά προσόντα – προοπτικές)και το προτείνω ανεπιφύλακτα σε κάθε νέο ο οποίος σίγουρα θα έχει τις ίδιες ανησυχίες και απορίες με εμας!!!

  • gkelnar says:

    Νίκο, πολύ καλή η ιδέα σου. Μπράβο! Όσο αφορά την παρουσίαση, άψογη! Μακάρι να παρουσιαζότανε κάτι παρόμοιο και σε όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας από τις γραμματείες και τους καθηγητές των σχολών, με το που ξεκίναγε κάποιος την φοίτησή του ή έστω στο τέλος της. Καλό θα ήτανε κάθε τμήμα/ ειδικότητα να είχε τέτοιες πληροφορίες (παρουσιάσεις) ξεχωριστά ώστε οι υποψήφιοι να γνωρίζουν μετά την αποφοίτησή τους ποιες οι διέξοδοί τους. Μπράβο ξανά – ευελπιστώ οι αρμόδιοι να εφαρμόσουν κάτι σχετικό με αυτό για τους νέους/νέες!

  • stathis says:

    Είμαι εκπαιδευόμενος τεχνολογος στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και είχα την χαρά να συνεργαστώ με τον Νίκο και βεβαίως να είμαι παρών στην πολύπτυχη παρουσίαση του..Κατά αρχάς,καλύφθηκαν σχεδόν όλες οι αναπάντητες ερωτήσεις που είχα σχετικά με την επαγγελματική μου σταδιοδρομια καθώς και για την σωστή έρευνα διαφόρων ζητημάτων που με αφορούσαν.Έπειτα,παρακολούθησα πως γίνεται μια επίσημη παρουσίαση-διάλεξη,γεγονός που θα είναι πολυ χρήσιμο για το μεταπτυχιακή ή διαδακτορική διατριβή που θέλω να ακολουθήσω.Τέλος,συνιστώ σε όποιον ενδιαφερόμενο που σαν φυσιολογικό άτομο τελειώνει μια σχολή και δεν γνωρίζει τι θα ακολουθήσει αργότερα να διαβάσει με προσοχή την παραπάνω παρουσιαση.

  • Martha says:

    Εγώ κάνω πρακτική σε νοσοκομείο που εργάζεται ο Νίκος και έχω παρακολουθήσει την παρουσίαση.Έχω συνεργαστεί με το Νίκο και ήταν για μένα μια πολύ καλή εμπειρία.Πιστεύω ότι είμαι πολύ τυχερή που είχα τέτοιο συνεργάτη .Η παρουσίαση μου άρεσε πάρα πολύ.Ήταν πολύ ενδιαφέρον και καλήφθηκαν όλες οι απορίες μου.Θα ήθελα να παρακολουθώ και άλλες τέτοιες παρουσιάσεις.

  • stefos says:

    Aπο τα σχόλια διακρίνω ότι η παρουσίαση πήγε πολύ καλά. Μπράβο σου Νίκο. Δεν έχω βρεθεί σε παρόμοια παρουσίαση, οπότε αν υπάρξει στο μέλλον σκέψη για επανάληψή της θα ήθελα να την παρακολουθήσω.

    Δυστυχώς η σχολή δεν έχεις τέτοιου είδους προγράμματα για επαγγελματικό προσανατολισμό και αφήνει ”ξεκρέμαστους” τους τελειόφοιτους.

  • youli says:

    Είμαι κ εγώ μία από τα παιδιά που παρακολούθησαν την παρουσίαση και μ’ άρεσε πάρα πολύ!!! Με βοήθησε να λύσω τις απορίες μου και ανάλογα με το τι θα αποφασίσω να κάνω μετά τη σχολή τώρα ξέρω τι βήματα να ακολουθήσω, που να ψάξω και πως να ψάξω.
    Μακάρι να υπήρχε το ανάλογο ενδιαφέρον και στις σχολές και να μας ενημέρωναν για αυτά τα θέματα.

    • ehealthgr says:

      Άνθρωποι, ενδιαφέρον και διάθεση υπάρχει στις σχολές μέσα. Ζητήστε από τον οποιοδήποτε καθηγητή σας να σας δώσει κατευθύνσεις (δοκιμάστε τη μέθοδο πάρα πολλές φορές και με ακόμα περισσότερους παραλήπτες). Ότι αυτός μπορεί να προσφέρει. Είμαι σίγουρος ότι έχουν να σας δώσουν πράγματα. Η εκπαίδευση που έχουμε είναι απόρροιά της αδιαφορίας και του τελικού “πελάτη” (φοιτητές).

      Για αυτήν την περίοδο ας κάνουμε μότο μας το “πολλές προσδοκίες, ακόμα περισσότερες απαιτήσεις (από τους ίδιους μας τους εαυτούς, από την κοινωνία που θέλει να μας αξιοποιήσει, από την κοινωνία που θέλουμε να ζήσουμε και να ευημερήσουμε, από την κοινωνία που πρέπει να βελτιώσουμε ώστε να συμβούν ταυτόχρονα όλα τα παραπάνω)”.

  • Julia says:

    Αυτή η κίνηση του Νίκου να οργανώσει μία συνάντηση μεταξύ των φοιτητών (όλων εμάς δηλαδή που εκπαιδευόμασταν στο νοσοκομείο) ήταν πρωτοποριακή,πολύ ενδιαφέρουσα και κυρίως ανιδιοτελής-χαρακτηριστικό που της προσδίδει ιδιαίτερο κύρος.
    Η περίοδος που ακολουθεί μετά από το τέλος των σπουδών για όλους τους φοιτητές είναι ιδιάζουσα.Θεωρώ πως είναι σημαντικό να υπάρχουν άνθρωποι που να έχουν ζωντάνια και διάθεση να μοιραστούν εμπειρίες,επιτυχίες αλλα σαφώς και λάθη και αποτυχίες.Μέσω αυτής της διαδικασίας θα μπορέσει ο καθένας να σχεδιάσει το δικό του μονοπάτι και να χαράξει την πορεία του.
    Η συνάντησή μας αυτή υπήρξε πολύ επικοδομητική και είμαι σίγουρη πως όλοι αποκομίσαμε μόνο ωφέλη.-

  • nikos o defteros says:

    Ειμαι και εγω ενας απο τους τυχερους που παρακολουθησαν αυτην την παρουσιαση.Νιωθω τυχερος γιατιμεσα απο αυτην τη συναντηση πηρα απαντησεις σε διαφορους προβληματισμους που ειχα και γενικα μου δοθηκαν κατευθυνσεις και χρησιμες πληροφοριες για το πως πρεπει να ενεργησω στο εγγυς μελλον.Επισης θα ηθελα να ευχαριστησω ιδιαιτερα τον Νικο γιατι δεν βρισκεις ευκολα ανθρωπους που εχουν τοσο μερακι να μεταλαμπαδευσουν τις γνωσεις τους ξοδευοντας μερος απο τον πολυτιμο χρονο τους χωρις κανενα προσωπικο οφελος

  • Ράνια says:

    Δεν ξέρω τι να πώ,ό,τι και να πώ θα’ναι λίγο!
    Ένα μεγάλο μπράβο και πολλά συγχαρητήρια!!Εξαιρετική η παρουσίαση!Είμαι κι εγώ από τα παιδιά που είχαν τη τύχη να την παρακολουθήσουν..
    Η αλήθεια είναι ότι είχα πολλές απορίες σχετικά για το πώς θα κινηθώ τελειώνοντας τη σχολή, τόσο στην αγορά εργασίας, όσο και στην εύρεση ενός καλού μεταπτυχιακού.Τα είχα μπερδεμένα στο μυαλό μου.Όλες μου οι απορίες απαντήθηκαν μία-μία.Έμαθα που μπορώ να απευθυνθώ, τι εφόδια χρειάζομαι και πώς θα ψάξω.
    Επίσης, έμαθα πώς γίνεται μία καλή παρουσίαση,πράγμα που το χρειαζόμουν με την ευκαιρία της πτυχιακής μου.
    Να σημειώσω ότι μου άρεσαν ιδιαίτερα οι διαφάνειες με τα κυκλάκια καθώς και οι εικόνες.Ήταν πολύ εύστοχη η επιλογή τους και καθε μία είχε την έννοια της.!
    Τέλος, οφείλω να πώ ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Νίκο για όλες αυτές τις γνώσεις και τις εμπειρίες που μας μετέφερε,ήταν μεγάλη μου χαρά που συνεργάστηκα μαζί του και χαίρομαι πολύ που τον γνώρισα.!!

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.