Ενημερωτικό φυλλάδιο για δραστηριότητες Ερευνητικών Κέντρων στην Ελλάδα
October 11, 2014 – 1:48 am | No Comment

Σε παλαιότερη ανάρτησή μου, σας είχα υποσχεθεί ότι θα ακολουθήσουν και αναρτήσεις  με τα υπόλοιπα ερευνητικά κέντρα. Ευτυχώς η ΓΓΕΤ μας πρόλαβε! 😀
H ΓΓΕΤ συμμετέχει στη διαμόρφωση μιας αναπτυξιακής στρατηγικής για τη χώρα κατά τη νέα Προγραμματική Περίοδο …

Read the full story »
Δημοσκοπήσεις

Οι δημοσκοπήσεις και ψηφοφορίες του περιοδικού.

Εκπαίδευση

Θέματα για την εκπαίδευση και επαγγελματική επιμόρφωση.

Εξελίξεις – Απόψεις

Συνδικαλιστικά νέα, θέματα, απόψεις από το χώρο της Υγείας.

Εργαστήρια

Νέα, οδηγίες που αφορούν τον χώρο των Ιατρικών Εργαστηρίων

Νομοθεσία

Νομοθεσία, διατάξεις, εγκύκλιοι, σύλλογοι του χώρου Υγείας.

Home » Αλληλογραφία

Με τον καινούριο νόμο για τα Kολέγια, τι γίνεται με τα ΙΕΚ και τα ΤΕΙ? (αλληλογραφία)

Submitted by on August 2, 2009 – 8:00 pmNo Comment
Με τον καινούριο νόμο για τα Kολέγια, τι γίνεται με τα ΙΕΚ και τα ΤΕΙ? (αλληλογραφία)

Πήραμε στον λογαριασμό μας στο facebook, ένα μήνυμα με μια πολύ εύστοχη ερώτηση. Ο αποστολέας ρωτούσε αν σύμφωνα με τις εξελίξεις τα ΙΕΚ θα εξισωθούν με τα ΤΕΙ. Το πλήρες μήνυμα είναι το παρακάτω:

Καταρχήν καλησπέρα. Χαίρομαι που υπάρχει σελίδα που ενημερώνομαι σχετικά με αυτό που σπουδάζω. Επειδή ακούγονται πολλά, θα ήθελα να σας κάνω μια ερώτηση: Τελικά εξισώθηκαν τα Ι.Ε.Κ με την σχολή μου, και αν ναι, έχουν τις ίδιες δυνατότητες με το πτυχίο μου?

Θα σου μεταφέρω την προσωπική μου γνώμη. Αυτή δεν αντιπροσωπεύει αυτό το βήμα (τους υπόλοιπους που συμμετέχουν), αλλά το πρόσωπό μου. Επειδή δεν γνωρίζω το θέμα τόσο καλά έκανα μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Σχετικά με το θέμα βρήκα, στα πρόχειρα, τα παρακάτω:

Αν τα διαβάσεις όλα, στο συνιστώ, θα δεις ότι παράλληλα με τον νόμο για τα Κολέγια ψηφίστηκε και νόμος για την διενέργεια έρευνας από τα ΤΕΙ (μέχρι στιγμής αυτή η δυνατότητα δεν υπήρχε για τα ΤΕΙ). Ειλικρινά δεν γνωρίζω ποιες θα είναι οι εξελίξεις ούτε για το πρώτο ζήτημα ούτε για το δεύτερο.

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά  με την ερώτηση σου εγώ αναρωτιέμαι τα εξής. Έστω οτι υπάρχει η πιθανότητα τα ΙΕΚ να γίνουν ισότιμα με τα ΤΕΙ. Με αυτήν υπόθεση εργασίας από ΔΕ θα γίνουν ΤΕ. Από όσα άκουσα μέσω της ΑΣΠΑΙΤΕ, ο χώρος στα επαγγέλματα της Δευτεροβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης αντιμετωπίζει κρίση όσο αφορά τα παιδιά που γράφονται σε αυτά (αυτά στα μεταφέρω με επιφύλαξη και με την πιθανότητα να είναι, χαριτολογώντας, “αστικός μύθος“. Οι συνάδελφοι καθηγητές γνωρίζουν καλύτερα). Αν συμβεί αυτό, το έλλειμμα στην τεχνολογική εκπαίδευση στην βαθμίδα των ΔΕ πώς θα καλυφθεί? Πιο γενικά, έχω την αίσθηση πως η απελευθέρωση πτυχίων – επαγγελματιών προϋποθέτει και απελευθέρωση της αγοράς εργασίας. Αυτό θα γίνει και αν θα γίνει πώς? Αν δεν γίνει τι επιπτώσεις μπορεί να υπάρχουν στις εργασιακές σχέσεις και στην αγορά?

Δυστυχώς δεν μπορώ να σου απαντήσω ξεκάθαρα γιατί δεν μπορώ να γνωρίζω τελικά τι θα γίνει στην πράξη. Εκείνο που προσωπικά νιώθω είναι ότι ο κλάδος έχει πάρα πολλά προβλήματα, από πολλές μεριές, και δεν υπάρχει πλήρης αντίληψη, από πολύ κόσμο, για όλα αυτά τα προβλήματα. Για αυτό γράφω ότι πρέπει να μάθουμε τι γίνεται στο εξωτερικό, που ισχύουν τέτοιες νομοθεσίες, που έχουν Κολέγια, ΤΕΙ (πχ. old polytechnics στην Αγγλία) και “ΑΕΙ” (δεν είναι ακριβώς έτσι αλλά φαντάζομαι ότι καταλαβαίνετε το νόημα).  Πόσα συστήματα στον κλάδο μας υπάρχουν στο εξωτερικό και τι δυνατότητες υπάρχουν για εμάς? Τι έχουν να μας “συμβουλέψουν” τα παραδείγματα των έξω χωρών, που πολύ πιθανόν να έχουν περάσει από τέτοιες διαδικασίες?

Ps: Γνώμη μου είναι πως η Τριτοβάθμια χρειάζεται ενιαία αξιολόγηση, ανεξαρτήτως κόμματος, κυβέρνησης, προσώπων, κλπ. Όσο αφορά τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια γιατί όχι αν και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις. Δηλαδή και να είναι όντως Τριτοβάθμια Ιδρύματα (αυτό ισχύει και για τα δημόσια) αλλά και να ασκούν ακαδημαϊκό έργο έξω από πελατειακές σχέσεις και νοοτροπίες.  Στην Ελλάδα όπως τα έχουμε καταφέρει οι νεοΈλληνες υπάρχει δυσπιστία για τα πάντα, όχι αδίκως, και σε αυτό φταίμε πραγματικά όλοι μας.

My 2c

Be Sociable, Share!

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

Additional comments powered by BackType