Ενημερωτικό φυλλάδιο για δραστηριότητες Ερευνητικών Κέντρων στην Ελλάδα
October 11, 2014 – 1:48 am | No Comment

Σε παλαιότερη ανάρτησή μου, σας είχα υποσχεθεί ότι θα ακολουθήσουν και αναρτήσεις  με τα υπόλοιπα ερευνητικά κέντρα. Ευτυχώς η ΓΓΕΤ μας πρόλαβε! 😀
H ΓΓΕΤ συμμετέχει στη διαμόρφωση μιας αναπτυξιακής στρατηγικής για τη χώρα κατά τη νέα Προγραμματική Περίοδο …

Read the full story »
Δημοσκοπήσεις

Οι δημοσκοπήσεις και ψηφοφορίες του περιοδικού.

Εκπαίδευση

Θέματα για την εκπαίδευση και επαγγελματική επιμόρφωση.

Εξελίξεις – Απόψεις

Συνδικαλιστικά νέα, θέματα, απόψεις από το χώρο της Υγείας.

Εργαστήρια

Νέα, οδηγίες που αφορούν τον χώρο των Ιατρικών Εργαστηρίων

Νομοθεσία

Νομοθεσία, διατάξεις, εγκύκλιοι, σύλλογοι του χώρου Υγείας.

Home » Αλληλογραφία

Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος στο εξωτερικό για Τ.Ι.Ε.? (αλληλογραφία)

Submitted by on September 7, 2009 – 7:45 am37 Comments
Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος στο εξωτερικό για Τ.Ι.Ε.? (αλληλογραφία)

Στο ηλεκτρονικό “γραμματοκιβώτιο” του περιοδικού λάβαμε ένα mail σχετικά με την ένταξη στην αγορά εργασίας του Εξωτερικού, συγκεκριμένα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενός απόφοιτου των σχολών των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων. Το θέμα –  πρόβλημα πιθανότατα αφορά όλους τους κλάδους στους οποίους δεν υπάρχει Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος στη χώρα μας. Η αποστολέας του mail μας ανέφερε ότι :

συγκεκριμένα στην Σουηδία, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν αναγνωρίζουν το πτυχίο του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων λόγω ότι ζητείται Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος.

Εκεί της δώσανε να συμπληρώσει ένα έγγραφο στο οποίο αναφέρεται ότι ο ενδιαφερόμενος οφείλει να επισυνάψει το επίμαχο έγγραφο, δηλαδή της Άδειας Εξάσκησης Επαγγέλματος. Το έγγραφο αυτό το δίνει η αρμόδια υπηρεσία κάθε χώρας, που ανήκει ο ενδιαφερόμενος, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ (αρχική σελίδα). Η αποστολέας μας τόνισε ότι κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητάει την Άδεια Εξάσκησης Επαγγέλματος από τους ενδιαφερόμενους. Εδώ θα κάνουμε μια παρένθεση και θα επισημάνουμε ότι παρόμοια περίπτωση αναφέρθηκε και στις “συζητήσεις” του facebook group της ΠΕΤΙΕ σχετικά με την αγορά εργασίας της Γαλλίας (έγινε μετατροπή του κειμένου από greeklish σε Ελληνικά):

Έχω μια ερώτηση: Ένας Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων χρειάζεται άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος? Και που πρέπει να απευθυνθώ?

Εμένα το πρόβλημά μου είναι ότι θέλω να αναγνωρίσω το πτυχίο μου στη Γαλλία!

Εδώ μου ζητάνε την άδεια εξασκήσεων επαγγέλματος. Εφόσον δεν υπάρχει, θα πρέπει να πάρω μια πιστοποίηση από την Ελλάδα ότι μπορώ να εργαστώ με το πτυχίο μου?

Αν κάποιος γνωρίζει την διαδικασία θα του ήμουν ευγνώμων!

Συνεχίζοντας με το mail, η αποστολέας μας εξιστορεί ότι για το συγκεκριμένο θέμα το Ελληνικό Υπουργείο την παράπεμψε στις Ευρωπαϊκές Αρχές των Βρυξελλών.  Εκεί της γνωστοποιήθηκε ότι υπάρχει η συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα Έλληνα αρμοδίου στις Βρυξέλλες η συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Οδηγία δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου παρόμοιος νόμος του 1989 εφαρμόστηκε το 2008 (για λόγους ακρίβειας επισημαίνουμε ότι η σελίδα του Υπουργείου αναφέρει ότι “Η οδηγία 89/48 ενσωματώθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με το Π.Δ. 165/2000 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ΠΔ 385/2002”).

Η αναγνώστρια ξαναμίλησε με την υπεύθυνο αρχή των Βρυξελλών. Η συμβουλή που της δόθηκε ήταν ότι θα πρέπει να βάλει δικηγόρο στις Βρυξέλλες για το Ευρωπαϊκό δικαστήριο ώστε να επιβληθεί πρόστιμο στην Ελληνική κυβέρνηση για την μη εφαρμογή του νόμου. Και στη συνέχεια να εφαρμοστεί ο (Ευρωπαϊκός) νόμος στην περίπτωσή της. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία εφαρμόζετε αυτόματα στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης και είναι πάνω από την κρατική νομοθεσία. Της ειπώθηκε , τέλος, ότι άτομα από Ρουμανία, από Μάλτα και από Βουλγαρία, που αποτελούν νέες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταφέρνουν να πάρουν άδεια χωρίς να αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα από τις χώρες τους.

Για τα πρακτικά να σημειώσουμε η “παθούσα” είναι απόφοιτη της σχολής Ιατρικών Εργαστηρίων, και στην Σουηδία παρακολουθεί Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στο τομέα της Μοριακής Βιολογίας. Εκπονεί το Μεταπτυχιακό της χωρίς να μπορεί να εργαστεί ως ΤΙΕ. Θα πρέπει να εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα της σχολής της στα Σουηδικά για να της δοθεί η άδεια εξάσκηση επαγγέλματος ή να προσφύγει στα δικαστήρια. Τέλος, όπως μας ανέφερε, η ειδικότητα του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων στην Σουηδία, όπου έχει τίτλο Biomedical Scientist, είναι σε μεγάλη ζήτηση.

Εμείς το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να προωθήσουμε το ζήτημά σε όσους μπορεί να το γνωρίζουν. Ελπίζουμε οι ενώσεις του κλάδου να δώσουν απαντήσεις. Αν μη τι άλλο οι εκπρόσωποι του οποιοδήποτε κλάδου θα πρέπει να γνωρίζουν περισσότερα για τα συνολικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του εκάστοτε κλάδου, από εμάς τους “κοινούς θνητούς”.

Παρακάτω η περιβόητη Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ.

Υπάρχει κανείς που έχει αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα? Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο για όλους μας να μπορούσαμε να δώσουμε απαντήσεις και λύση στο συγκεκριμένο θέμα.

Be Sociable, Share!

37 Comments »

  • andreas says:

    Προτείνω να δημιουργηθεί ένα κοινό ταμείο από όλους τους ΤΙΕ ακόμα και για τους αποφοίτους των ΤΕΙ όπου ο καθένας να δείνει από 10 ΕURO για τα επόμενα 5 χρόνια από όλους , ώστε να δοθεί η υπόθεση σε ευρωπαικό δικηγορικό γραφείο και προωθηθεί το θέμα της άσκησης εξασκήσεως επαγγέλματος των ΤΙΕ στην χώρα μας ώστε να εφαρμοστεί η ευρωπαική οδηγία.

    Θα ήθελα την συνάδελφο που ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό, της εύχομε καλή επιτυχία στην Σουηδία να μας μεταφέρει το καθηκοντολόγιο των ΤΙΕ σε ένα σουηδικό κρατικό νοσοκομείο.

    Ευχαριστώ

    Ανδρέας

    • ehealthgr says:

      +1 Ανδρέα.

      Χρειαζόμαστε τις εμπειρίες και τη βοήθεια όλων των συναδέλφων που δουλεύουν έξω. Μέχρι στιγμής γνωρίζω για τεχνολόγους στη Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία και Γαλλία. Σίγουρα θα υπάρχουν και στην Αγγλία κάποιοι.

      Θα θέλαμε να τονίσουμε, στους τεχνολόγους που είναι στο εξωτερικό και μας διαβάζουν, πως η βοήθειά τους είναι πολύτιμη για την επίλυση των εδώ προβλημάτων.

        More from author
    • Katerina says:

      Συμφωνώ απόλυτα!

    • Vasilis says:

      Αυτό που λες Αντρέα είναι πολύ σημαντικό. Πρέπει να κινητοποιηθούμε οργανωμένα όσοι τουλάχιστον θέλουμε να εργαστούμε στο εξωτερικό. Οι γνωριμίες και η χρηματική συμβολή του καθενός μας είναι απαραίτητες προκειμένου να καλυφθεί αυτή η τρύπα στη νομοθεσία που υποθάλπτει το εργασιακό μας μέλλον. Αυτή τη στιγμή εργάζομαι στη Ρόδο και από Οκτώβριο θα πηγαινοέρχομα Αθήνα, θα συναντηθώ και με εκπροσώπους της ΠΕΤΙΕ αλλά και με πολιτικά πρόσωπα. Ελπίζω να βρω συναδέλφους που θα βοηθήσουν στο συντονισμό αυτής της προσπάθειας.
      Το email μου για όσους ενδιαφέρονται είναι vsagris@otenet.gr

  • gkelnar says:

    Και εγώ συμφωνώ με αυτήν την ιδέα του Αντρέα, πρώτα απ’όλα πρέπει να ενημερωθούμε για το κόστος των συγκεκριμένων δικαστικών εξόδων. Έπειτα θα πρέπει να επέμβουν και οι δύο ενώσεις (ΠΕΤΙΕ, ΕΝΤΕΠΑ) στο να επισκεφτούν τα 3 Τεχνολογικά Ιδρύματα της Χώρας και να ενημερώσουν τις γραμματείες τους, όπως και τους φοιτητές! Μόνο έτσι θα κατορθωθεί να πραγματοποιηθεί αυτό το εγχείρημα. Επειδή θεωρώ τα 5 Χρόνια, μια υπόθεση μακροπρόθεσμη, θα ήταν καλό ανά έτος όχι μόνο οι φοιτητές να δίνουν 10€ αλλά και όλα τα μέλη που είναι εγγεγραμμένα στις 2 ενώσεις, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία!

      More from author
  • Ilektra says:

    Καλησπέρα σας,
    Ονομάζομαι Ψαλλιδά Ηλέκτρα , κατοικώ στη Γαλλία οπου και επιθυμώ να εργαστώ!
    Βρίσκομαι σε αρχικό στάδιο ακόμα!
    Στάδιο συλλογής δικαιολογητικών εγγράφων.
    Το επάγγελμα του Τ.Ι.Ε. στη Γαλλία Ονομάζεται profession réglementée και πρέπει να αναγνωριστεί απο το Υπουργείο Υγείας
    Ministère de la santé et des sports
    Direction de l’Hospitalisation et de l’Organisation des Soins (D.H.O.S.)

    Pôle des professions de santé et affaires générales
    Sous-direction des ressources humaines du système de santé

    Cellule de gestion
    14, av. Duquesne -- 75350 Paris Cedex 07 SP
    Standard du ministère : 01 40 56 60 00
    Secrétariat du service : Madame Isabelle ORIEZ : 01 40 56 50 73

    Απο το Γαλλικό Υπουργείο μου ζητήθηκε:
    1. Αντίγραφο Ταυτότητας ή Διαβατηρίου
    2.Πιστοποιητικό απο τις Νομαρχιακές Αρχές, το οποίο πιστοποιεί ότι το πτυχίο είναι (σύμφωνο, συμβατό) με την ευρωπαική Οδηγία 2005-36
    3.Αντίγραφο Πτυχίου
    4.Αναλυτική Βαθμολογία και ανάλυτικα το πρόγραμμα σπουδών (Ωρες, Μαθήματα ,…)
    5.Εγγραφο που αποδεικνύει επαγγελματική εμπειρία , απο τον Εργοδότη ή απο τις αρμόδιες αρχές του κράτους.
    6.Εγγραφο με τα στοιχεία , διεύθυνση, τηλ. e-mail (υπολογιστής) όπου θα προσδιορίσετε την προέλευση του πτυχίου σας και το επάγγελμα που επιθυμείτε να εξασκήσετε. Καθώς και ημερομηνία και τόπο γέννησης
    7.Πιστοποίηση απο την χώρα προέλευσης του πτυχίου σας ότι μπορείτε να πραγματοποίησετε αιμοληψίες
    8.Πιστοποιητικό πρακτικής άσκησης.
    9.Επίσημη μετάφραση όλων των εγγράφων απο (par un traducteur assermenté)ορκωτό μεταφραστή.

    Τα δικαιολογητικά πρέπει να ταχυδρομηθούν στη παρακάτω διεύθυνση :
    Ministère de la santé et des sports
    D.H.O.S./cellule gestion
    A l’attention de Claude Barat
    14, avenue Duquesne
    75700 Paris 07 SP
    E-mail: claude.barat@sante.gouv.fr

    Σε κάθε μου βήμα θα σας ενημερώνω, ωστε να βρούμε μια λύση για την ευρωπαική οδηγία!

  • ehealthgr says:

    Ηλέκτρα το αντίστοιχο επάγγελμα στην Γαλλία τι τίτλο έχει? Πάνω το μόνο που αναφέρεις είναι ότι το επάγγελμα είναι επικυρωμένο.

    Ο τίτλος των ΤΙΕ στη Γαλλία είναι “Association Nationale des Techniciens en Analyses Biomédicales” = “National Association of Technicians Biomedical Analysis”? (Ο κλάδος αυτός είναι και μέλος του European Association for
    Professions in Biomedical Science Professions in Biomedical Science -- EPBS)
    http://www.antab.com/

    Γνωρίζεις τι περίπου είναι ο κλάδος “Cellule d’Information et d’Orientation des techniciens en Analyses Biomédicales” = “Cell Information and Guidance Technicians Biomedical Analysis”?
    http://www.ciolabo.com/

      More from author
  • Ilektra says:

    Εχω βρει διαφορους τίτλους:
    Technicien en Analyses Biomédicales.
    Technicien de Laboratoire d’Analyses Médicales Polyvalent
    Technicien de Laboratoire d’Analyses Médicales
    Technicien de Laboratoire en Microbiologie

    • ehealthgr says:

      Ποιος είναι ο συγκεκριμένος στη Γαλλία? Κοίτα το link που σου έδωσα και παραπάνω. Είναι αυτός ο αντίστοιχος κλάδος? Γνωρίζεις?
      http://www.antab.com/

      Όταν δουλέψεις οι Γάλλοι συνάδελφοί σου με παρόμοιο πτυχίο τι επαγγελματικό τίτλο έχουν?

        More from author
  • gk says:

    kalimera sas.
    diabasa gia to thema tis adeias askisis epagelmatos kai mporw na sas anaferw ti isxyei sti norvigia opou douleuw.
    i anagnwrisi tou ptixiou mou san texnologos, logw tou oti i ellada einai melos tis eurwpaikis enwsis, egine automata k parelaba to pistopoiitiko meta apo 3 bdomades taxidromikws.den isxyei to idio gia ptixia apo xwres ektos europaikis enwsis opou ekei xreiazontai k eksetaseis mazi me tin aitisi.
    ta dikaiologitika pou xreiastika itan:
    epikirwmeno antigrafo tou ptixiou sta norvigika i agglika
    epikirwmeno antigrafo analitikis bathmologias sta norvigika i agglika
    epikirwmeno antigrafo praktikis askisis sta norvigika i agglika
    epikirwmeno antigrafo diabatiriou
    mia aitisi opou anagrafetai poion titlo thelw na lavw
    k esteila k mia epistoli opou eksigousa oti den iparxei adeia askisis epagelmatos stin ellada gia ton sigkekrimeno klado.
    afou esteila tin aitisi k ta dikaiologitika, den mou zitithke kati parapanw. i aksiologisi egine poli sintoma k elaba taxidromika tin eksiswsi ptixiou pou leitourgei tautoxrona k san adeia askisis epagelmatos stin xwra.
    kali tixi se olous

    • gkelnar says:

      Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Τι εννοείς με την έκφραση, σου δώσανε «mia aitisi opou anagrafetai poion titlo thelw na lavw»; Ποιος είναι ο κατά λέξη τίτλος που σου αποδώσανε; Ο πρώτος βασικός μισθός που έλαβες;

        More from author
  • gk says:

    i aitisi perilambanei oles tis eidikotites pou aforoun tin ygeia san lista k simeiwsa to koutaki bioingenior opws anagrafetai sta norvigika diladi mixanikos biologikou ergastiriou sta ellinika k biomedical laboratory scientist sta agglika.
    o misthos pou elaba san texnologos xwris proipiresia gia penthimeri 8wri ergasia itan peripou 1500 eurw kathara.

    • gkelnar says:

      Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα το παρακάτω βιβλίο, http://books.google.gr/books?id=XEH-M0TajW0C&pg=PA161&lpg=PA161&dq=what+is+bioingenior+in+norway&source=bl&ots=xBPRBEKcvn&sig=qq7u1OUvX-00B8Pip1b-Sy4nO7Q&hl=el&ei=NMK8Ss6zD8yzsga_luCpCw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2#v=onepage&q=what%20is%20bioingenior%20in%20norway&f=false . Αναφέρει τον παραπάνω τίτλο που μας ανάφερες παραπάνω. Επίσης από μια γρήγορη ματιά που έριξα στο βιβλίο περιγράφετε η ονομασία του Τεχνολόγου Ιατρικών Εργαστηρίων όπως αποδίδεται και στις άλλες χώρες. Μελλοντικά θα υπάρξει και ανάρτηση σχετικά με το παραπάνω θέμα. Κλείνοντας Θα θέλαμε να ξανατονίσουμε ότι όσοι εργάζονται στο εξωτερικό ως ΤΙΕ να μας ενημερώνουν με e-mail ή με comment σχετικά με τις μισθολογικές τους αποδοχές, όπως και για οποιοδήποτε άλλο θέμα σχετικά με το επάγγελμα του Τεχνολόγου.

        More from author
      • ehealthgr says:

        Το βιβλίο από ότι βλέπω είναι του 2002.Μέσα αναφέρει και τον όρο τεχνολόγος και πιθανόν το κάνει γιατί οι αλλαγές της ονομασίας δεν έχουν πάρα πολλά χρόνια (έχει μάλιστα και ένα πίνακα όπου υπάρχουν μόνο οι όροι medical technologists και technicians). Το βίβλιο επίσης απευθύνεται στην αμερικάνικη αγορά οπότε και αυτό είναι αρκετά περιοριστικό. Το section, το οποίο μας ενδιαφέρει και περισσότερο από όλα, για το international perspective λείπει από την προεπισκόπηση.

        Παρεπιπτόντως ο Διεθνής Σύνδεσμος IFBLS άλλαξε ονομασία το 2002. Το wikipedia άλλαξε το λήμμα του αμερικάνικου medical technologist αυτό το καλοκαίρι.

        Οι μισθοί δεν έχουν και μεγάλη αξία αν δεν συγκριθούν με το μέσο μισθό στην εκάστοτε χώρα και αν δεν συγκριθούν με το κόστος ζωής. Και στην Ελλάδα κάποιος τεχνολόγος μπορεί να παίρνει από 700 ευρώ μέχρι 1500+. Που δουλεύει, τι συνθήκες, τι ασφάλιση (αν υπάρχουν διαβαθμίσεις), τι επιδόματα(αν υπάρχουν), τι μέσο εισόδημα, τι μισθό παίρνουν τα παρεμφερή επαγγέλματα, τι κόστος ζωής κλπ. Νομίζω δεν προσφέρει και πολλά η απλή αναφορά ενός μισθού. Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως μπορεί να δημιουργήσει ακόμα και λάθος εντυπώσεις αντί για να βοηθήσει.

        My 2c

        Ps: Ας ξεκαθαρίσουμε πρώτα το θέμα της άδειας, των καθηκόντων, των δικαιωμάτων και μετά ας δούμε μισθούς κλπ. Μία, μία οι προτεραιότητες.

          More from author
  • gkelnar says:

    Σωστά αυτά που αναφέρεις παραπάνω, Νίκο. Απλά δεν το διατύπωσα σωστά. (ανέφερα: οι ΤΙΕ να μας ενημερώνουν με e-mail ή με comment σχετικά με τις μισθολογικές τους αποδοχές, όπως και για οποιοδήποτε άλλο θέμα σχετικά με το επάγγελμα του Τεχνολόγου)->εννοούσα τα παραπάνω που αναφέρεις, όπως συνθήκες εργασίας, ασφάλιση, κόστος ζωής, διαβαθμίσεις, επιδόματα κλπ.

      More from author
  • iri says:

    kalispera se olous
    na anaferw arxika oti eimai i texnologos pou menei sti souidia kai kata kapoio tropo anoiksa to thema peri adeia eksaskisews epaggelmatos..
    i prwti mou epafi itan me to armodio tmima gia tis adeies stin souidia opou kai ematha gia auton ton nomo 2005/36/EK. autos o nomos mas katoxyrwnei na doulepsoume sta krati meli tis eurwpaikis enwsis.
    i deuteri epafi mou itan me to armodio tmima stis brykselles sto eurwkoinovoulio kai i triti epafi sto ypourgeio paideias.
    o nomos den exei psifistei akomi kai to mono pou mporoun na kanoun einai na ekdwsoun vevaiwsi opou tha anagrafetai oti mporoume na doulepsoume me enan nomo tou 1989 (i proigoumeni ekdosi tou 2005/36/EK)kai tha prospathisoun na anagrapsoun panw kai ton neo nomo gia na mas dieukolynoun stis metakiniseis mas sta krati meli. Vevaia den gnwrizoun akomi an mpouroun telika na to kanoun kai an tha to dexontai apo ta alla krati-meli!

    To deutero xarti pou xreiazontai vasi autou tou nomou einai to gnwsto “goodstanding”, sto opoio anagrafetai oti:

    “o tade texnologos exei epidothei pragmatika kai nomima stis sxetikes drastiriotites tou sygkekrimenou epaggelmatos xwris na tou exei afairethei, sterithei i’ anastallei to dikaiwma auto, den diwketai peitharxika kai einai katoxos tis ellinikis ypikootitas. Epiprostheta o anwterw texnologos sygkentrwnei oles tis poiotikes kai posotikes proypotheseis pou provlepontai stin koinotitiki odigia 2005/36/EK”.

    Auto to eggrafo to ekdidei i ypiresia pou ekdidei kai tin adeia, alla se emas den ekdidei kapoia ypiresia tin adeia.
    Epiprostheta, epeita apo mia epafi pou eixa prin 2meres me kapoio armodio tmima tou ypourgeiou ygeias, mou eipan oti auto to eggrafo tou “goodstanding” to pairnoun MONO oi giatroi kai den ginetai na ekdothei gia emas apo tin stigmi pou den efarmozetai i nomothesia akomi.

    Sas stelnw ta dikaiologitika eggrafa tis souidikis aitisis pou mou zitisan, opws akrivws anagrafontai se auti:
    Sto noumero 1 mazi me to ptyxio einai i adeia eksaskisews epaggemlmatos kai sto noumero 3 i vevaiwsi tou “goodstanding”.

    “This application must be supported by certified copies of the following documents:
    1. Diploma, certificate or other evidence of formal qualification and registration of licence in the country of education.
    2. Birth certificate/copy of passport. Applicants residing in Sweden should enclose a “svenskt personbevis” instead (must not be
    older than three months).
    3. European certificate of current professional status. This certificate is a statement that the applicant is entitled to practise his/her
    profession in the country of education without limitation. This certificate has to be issued by the competent authority in the country of
    education or from the EEA-country where the applicant was last established professionally. The certificate has to be presented in its
    original form and must be issued within the last three months. The certificate must be written in English or accompanied by a translation
    into English or Swedish. The translation must be made by an authorized translator.
    4. Summary of formal qualifications and professional experience must be presented.
    The copies must be certified to be true copies by an authority, professional organisation or an institution.

    Telos tha ithela na anaferw oti stis ypoloipes nordic xwres (finlandia, dania, norvigia) pou epikoinwnisa me ta antistoixa tmimata auti tin ebdomada, mou zitisan akrivws ta idia dikaiologitika!Kai mou ekane entypwsi dioti eixa diavasei pio prin auta pou egrapse o synadelfos apo norvigia!

    Auta apo emena..

  • dimitris says:

    file texnologe poy ergazese stin norvigia tha ithela na se rotiso poy mporw na vrw thn aitisi oste na steilw to ptyxio m sthn armodia arxi tis norvigias gia na ginei i eksisosi toy ptyxiou moy kai na mporesw na erthw ekei gia ergasia..an mporeis na me voithiseis to mail moy einai karakalpakidis@hotmail.gr

  • thanasis kakias says:

    sas parakalo opoios douleuei eksoteriko as epikoinonisei mazi mou.eimai texnologos endiaferomai na doulepso eksoteriko.

    • ehealthgr says:

      Θανάση για αυτό φτιάχτηκε αυτό το θέμα και το “περιοδικό”, ώστε δημόσια να μοιραζόμαστε πράγματα και να βοηθιούνται όσο το δυνατόν περισσότεροι. Ποιος είναι ο προβληματισμός σου?

        More from author
  • thanasis kakias says:

    thelo na pao agglia paradeigma.feugo me to ptixio mou gia paradeigma kai piano douleia???i xreiazomai kai alla pragmatakia???

  • eva says:

    xairete! endiaferomai na fygw gai douleia sth germania.
    Exw teleiwsei Texnol. iatrikwn ergasthriwn.
    kai thelw na me enhmerwsete an gnwrizete ti xartia prepei na exw etoima gia na fygw…

    eyxaristw

  • κατερινα χρ says:

    Καλησπερα σε ολους!
    \Ονομαζομαι Χρυσιδου Αικατερινη και ειμαι αποφοιτη Τ.Ι.Ε. Θα ηθελα πολυ να μάθω σχετικα με την διαδικασια αποκτησης της αδειας ασκησεως και οτι αλλο απαιτειται για να εργαστει καποιος ως Τεχνολογος στην Σουηδια. Παραπανω διαβασα μια σχετικη απαντηση για το ποια ειναι τα απαιτουμε εντυπα, ομως που μπορει να βρει τις σχετικες αιτησεις καποιος, ποιος ο φορεας ή ακομη που θα μπορουσαμε να απευθυνθουμε για να λαβουμε σχετικες πληροφοριες.
    Ευχαριστω πολυ για το χρονο σας και ευελπιστω να με διαφωτισεται οσο ειναι εφυκτο.

  • zeta says:

    Endiaferomai kai ego gia souidia,
    telika ti isxuei me tin adeia askiseos epagelmatos kai tin evropaiki odigia 2005/36/ec ;;;;

  • Σπυρος says:

    Καλησπερα σε ολους.
    Εχω τελειωσει κ εγω τεχνολογος ιατρικων εργαστηριων και ψαχνω δουλεια αυτη τη στιγμη στην Ολλανδια.Μηπως ξερει κανεις ποιο ειναι το αντοιστοιχω πτυχιο εδω και αμα χρειαζεται αδεια ασκησεως επαγγελματος??Aν μπορει καποιος να με βοηθησει γιατι δεν μπορω να βρω ακρη τι παιζει με τους τεχνολογους εδω.

  • Dimitris says:

    Παιδιά να ρωτήσω κάτι,η προϋπηρεσία για να δουλέψεις στη νορβηγία/σουηδία είναι απαραίτητη; Και αν ναι πόσου χρόνου πρέπει να έχει κάποιος;
    Συγνώμη αν αναφέρθηκε πιο πριν αλλά με τόσα που διαβάζω αυτή τη στιγμή έχω χάσει τη μπάλα!

    • ehealthgr says:

      Δημήτρη η προϋπηρεσία από μόνη της είναι συν στο βιογραφικό ανεξαρτήτως χώρας. Η απάντηση όμως στην ερώτησή σου είναι όχι δεν είναι απαραίτητη (αν κάποιος γνωρίζει καλύτερα παρακαλώ ας με διορθώσει).

        More from author
  • metaxi panagitsa says:

    kalispera paidia
    vriskomai souidia kai prospatho na paro tin adeia ergasias edo…thelo na rotiso an gnorizete to Certificate of Current Professional status, poy tha mporousa na to vro….
    euxaristo poli ek ton proteron

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

Additional comments powered by BackType