Ενημερωτικό φυλλάδιο για δραστηριότητες Ερευνητικών Κέντρων στην Ελλάδα
October 11, 2014 – 1:48 am | No Comment

Σε παλαιότερη ανάρτησή μου, σας είχα υποσχεθεί ότι θα ακολουθήσουν και αναρτήσεις  με τα υπόλοιπα ερευνητικά κέντρα. Ευτυχώς η ΓΓΕΤ μας πρόλαβε! 😀
H ΓΓΕΤ συμμετέχει στη διαμόρφωση μιας αναπτυξιακής στρατηγικής για τη χώρα κατά τη νέα Προγραμματική Περίοδο …

Read the full story »
Δημοσκοπήσεις

Οι δημοσκοπήσεις και ψηφοφορίες του περιοδικού.

Εκπαίδευση

Θέματα για την εκπαίδευση και επαγγελματική επιμόρφωση.

Εξελίξεις – Απόψεις

Συνδικαλιστικά νέα, θέματα, απόψεις από το χώρο της Υγείας.

Εργαστήρια

Νέα, οδηγίες που αφορούν τον χώρο των Ιατρικών Εργαστηρίων

Νομοθεσία

Νομοθεσία, διατάξεις, εγκύκλιοι, σύλλογοι του χώρου Υγείας.

Home » Εξελίξεις - Απόψεις

Τι θα γίνει με τους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων του 12 και 13 που το παίζουν τάχα Βιοιατρικοί Επιστήμονες? (e-event no1)

Submitted by on April 15, 2010 – 5:19 pm24 Comments
Τι θα γίνει με τους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων του 12 και 13 που το παίζουν τάχα Βιοιατρικοί Επιστήμονες? (e-event no1)

Τις ημέρες αυτές στις σελίδες του επίσημου ιστολογίου του Υφυπουργού του  Υπουργείου Παιδείας, Ιωάννη Πανάρετου (το προσωπικό του ιστολόγιο), γίνεται συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου σχετικά με τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Πτυχιούχων Βιολογίας. Ο τίτλος της σημερινής ανάρτησης είναι αντιγραφή από το συγκεκριμένο σχόλιο. Διευκρινίζω πως το σημερινό κείμενο δεν έχει να κάνει με τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Βιολόγων και όσων διεκδικούν (θα γίνει ξεχωριστή αναφορά για αυτά όπως και τους αξίζει. Ήδη έχει γίνει σχετική αναφορά στο facebook). Έχει να κάνει την αντίληψη που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο σχόλιο καθώς και με την απαξιωτική αναφορά στον κλάδο μου. Θα επιχείρησω για πολλοστή φορά μαζί σας να δούμε τι ακριβώς είναι οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων.

Δεν ήθελα να ξεκινήσουμε έτσι τα εβδομαδιαία e-event, αλλά η επικαιρότητα (σχόλιο, συνέδριο ΠΕΤΙΕ, πρόγραμμα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων & Παρασκευαστών με τη συνεργασία ΠΕΙΒ και ΠΕΤΙΕ) με πρόλαβε. Anyway το θέμα μας είναι αυτό. Θα επιθυμούσα την συμμετοχή όλων σας με επιχειρήματα και κυρίως με στοιχεία (data & reference). Προσωπικές επιθέσεις και αφορισμοί απαγορεύονται δια ροπάλου.

Πρώτα από όλα όμως η αφορμή της σημερινής συζήτησης:

Τί θα γίνει με τους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων του 12 και 13 που το παίζουν τάχα Βιοιατρικοί Επιστήμονες
http://www.bmlabs-mag.gr/?p=181

Θα εφαρμόσετε το νόμο κύριε Πανάρετε? Διορίζονται πενταπλάσιοι TIE από τους Βιολόγους και ζητάνε και τα ρέστα με το όνομα Βιοιατρικοί Επιστήμονες που ανήκει σε Βιολόγους ή Γιατρούς.Τόσοι Βιολόγοι που μπήκαν με 18.5 και 19 είναι έξω από τις προσλήψεις με διδακτορικά και μάστερ από τα καλύτερα πανεπιστήμια και τις θέσεις τους τις έχουν καπαρώσει μια χαρά κάποιοι με το 12άρι και το 13άρι.

Η απάντηση που έδωσα στην ίδια σελίδα. Δυστυχώς ένα κομμάτι της το έσβησα κατά λάθος με ένα link που έκανα copy paste. Το προσθέτω εδώ:

Αγαπητή Εύα Χανιώτη.

1) Ο τίτλος Βιοϊατρικοί (Εργαστηριακοί) Επιστήμονες ανήκει δικαιωματικά στους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων. Διάβασε αναλυτικά την εξέλιξη της ονομασίας [Medical Technologist σε Biomedical (Laboratory) Science] εδώ.
Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων ή Βιοϊατρικοί Εργαστηριακοί Επιστήμονες?” -> http://www.bmlabs-mag.gr/?p=2392

Θα επιθυμούσα απαντήσεις επί των στοιχείων και όχι επί εικασιών.

Παρεπτιμπτόντως τα ΤΕΙ δεν είναι το παρακατιανό αδερφάκι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι επαγγελματικοί Τίτλοι και Ρόλοι υπάρχουν για την εργασία την οποία προορίζεσαι. Ψάξε ποιος είναι ο “Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων” στο εξωτερικό, δες ποιος είναι ο τίτλος και ο ρόλος του σήμερα (σου έχω δώσει πηγές). Το πρόβλημα στην κόντρα ΑΕΙ, ΤΕΙ έχει να κάνει με την συμπίεση της αγοράς προς τα κάτω και όχι με κάποια σιωπηρή συνομοσία. Θεωρητικά, ο προορισμός των διδακτορικών σε κάθε τομέα (και στο χώρο των ΤΕΙ btw) είναι να ->παράγουν<- έρευνα, να προτείνουν νέες λύσεις και μεθοδολογίες, να μπορούν δυνητικά να ηγούνται καταστάσεων και περιστάσεων. Δεν νομίζω πως το διδακτορικό κάποιου του παρέχει το αυτονόητο προνόμιο να μπορεί να εργαστεί σε οποιαδήποτε θέση, και δη σε θέσεις ρουτίνας τις οποίες καταλαμβάνουν κατά κόρον οι ΤΙΕ. [Με την δική σου λογική όσοι έχουν κάνει διδακτορικά πρέπει αυτονόητα να μπαίνουν αυτόματα και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στην οποία βέβαια η παιδαγωγική κατάρτιση πρακτικά  μετράει πολύ περισσότερο από το πόσα κιλά (φέτα) εξιδικευμένης γνώσης διαθέτει ένας διδάκτορας.]

2) Ίδια συζήτηση για την συγκεκριμένη ονομασία είχα κάνει και στο blog μου. Σου προτείνω να διαβάσεις αναλυτικά τη στιχομυθία (δηλαδή τα comments).”Ιατρικά Εργαστήρια, Μέρος 1” -> http://blog.e-healthgr.com/medical-laboratories-part-1/

3) Σχετικά με τα κιλά της φέτας και τον βαθμό εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα σου πω ότι επί δεσμών τα ΤΙΕ είχαν βαθμό εισαγωγής γύρω στο 17. Ο βαθμός εισαγωγής έχει να κάνει άμεση σχέση με το hype γύρω από κάποιο τμήμα, πχ. Παιδαγωγικό. Από την πλήρη ανυποληψία πριν κάποια χρόνια οι βάσεις του, λόγω επαγγελματικής αποκατάστασης, έχουν πλέον εκτιναχθεί.

4) Εσκεμμένα δεν αναφέρομαι στον κλάδο σου (συγκεκριμένα του γενικού πτυχίου Βιολογίας). Το μόνο που θα σου προτείνω είναι να ψάξεις για τον κλάδο των Βιολόγων στο Εξωτερικό, ποιες θέσεις καταλαμβάνουν στα Εργαστήρια (Νοσοκομεία και Ιατρικά Κέντρα) και πόσες. Κάνε παράλληλα μια σύγκριση και με τους ΤΙΕ έξω.

ν) Μην συγχέεις την γνώση, την επαγγελματική κατάρτιση, τις πανελλαδικές, τους επαγγελματικούς ρόλους, τα επαγγελματικά δικαιώματα, την αγορά εργασίας, την μετεκπαίδευση, etc. Ο καθένας προορίζεται για την δουλειά την οποία σπουδάζει. Το περιεχόμενο σπουδών του καθορίζει τη θέση του στην αγορά εργασίας. Όχι το αν πέτυχε ή όχι μεγαλύτερο βαθμό στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Θέλεις αντίλογο? Ξεκίνα με το περιοχόμενο σπουδών (στην Ελλάδα) και με τους ρόλους και των δύο επαγγελμάτων διεθνώς.  Τα στοιχεία σου τα έχω δώσει. Πριν απαντήσεις σου συνιστώ να διαβάσεις όλα τα link. Σε αυτά έχω δώσει απαντήσεις στα θέματα που θέτεις .

Όλα τα παραπάνω με φιλική διάθεση.

Ps: Συγχωρήστε με για την μακροσκελή απάντηση. Δεν θέλω να κάνω flame την συζήτηση για τα επαγγελματικά σας δικαιώματα. Απάντησα στην αναφορά του κλάδου μου. Δεν έχω καμία πρόθεση να υπονομεύσω την συγκεκριμένη συζήτηση.

Σας ευχαριστώ.

Έχει μεγάλη σημασία να διαβάσετε τα 2 κείμενα και τα σχόλιά τους. Προκειμένου να έχουμε ένα επικοδομοιτικό διάλογο απαραίτητο είναι να έχουμε μια αφετηρία. Η αφετηρία ας είναι τα συγκεκριμένα δεδομένα.

Ποια η γνώμη σας για τους Τεχνολόγους του 12 και του 13 που το παίζουν τάχα Βιοιατρικοί Επιστήμονες? Ποια η γνώμη σας για τις θέσεις που καταλαμβάνουν στην αγορά εργασίας?

Be Sociable, Share!

2 Tweets

24 Comments »

  • stefos says:

    Ωραίο το πρώτο e-event.

    Θα αναφέρω μόνο την προσωπική μου άποψη χωρίς να χρεισιμοποιήσω κάποια source or reference.

    Δεν γνωρίζω κατά πόσο τα εκάστοτε υπουργεία έχουν αποσαφηνίσει τον ρόλο του κάθε επαγγέλματος (βιολόγοι,ΤΙΕ)αλλά από τις εξελίξεις τόσο του σημερινού event αλλά και σε γενικότερα πλαίσια, βλέπω πως υπάρχει μία σύγχυση σε ότι αφορά το αντικείμενο εργασίας. Άσχετα με τα δικαιώματα που έχει κάθε κλάδος στο ”μοίρασμα της δουλείας” η ελληνική αγορά (τόσο η δημόσια όσο και η ιδιωτική) δεν κρατά αυτά τα μέτρα. Ο λόγος βρίσκεται στη φράση ”όσο πιο φτηνά τόσο πιο καλά” χωρίς φυσικά το φτηνά να αντιστοιχίζεται πάντα με το καλά.
    Δυστυχώς οι ελληνικές επιχειρήσεις (ευτύχως στο εξωτερικό είναι πολύ διαφορερικά) βλέπουν τον κάθε εργαζόμενο σαν προιόν.

    Να το πάρουν όσο πιο φτηνά μπορούν έτσι ώστε να ”γλιτώσουν” κάποια χρήματα.
    Δηλάδη: Αν είσαι απόφοιτος ΑΕΙ ο μισθός σου είναι φυσικά πιο υψηλος από κάποιον απόφοιτο ΤΕΙ. Αυτό το ”τρυπάκι” εκμεταλλεύονται οι εταιρείες και προτιμούν όσο το δυνατόν κάποιον με λίγότερα προσόντα για να πληρώσουν λιγότερα.

    Δεν είναι άλλοστε τυχαία η συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα στα Ιδιωτικά ΙΕΚ και στα Διαγνωσικά κέντρα/κλινικές.

    Αποψή μου είναι ότι άδικα μπαίνουμε στην διαδικάσία να αναλύουμε τα δικαιώματα μας και οι άλλοι τα δικά τους και πάει λέγοντας, γιατί δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα, παρά μόνο το υπουργείο το όποιο πρέπει να προβεί σε μια σειρά διαδικασιών ώστε να επέλθει μια σωστή λειτουργία τόσο των ιδιωτικών όσο και των δημόσιων ιδρυμάτων/κλινικών και ο κάθε απόφοιτος να αναλαμβάνει την σωστή θέση -- για αυτή που έχει σπουδάσει -- και όχι άλλουνου θέση.

    Πιστεύω πως πρέπει να ”πιέσουμε” την κυβέρνηση για αλλαγές στο είδος εργασίας μας γιατί πολλά αντικειμένα μας συνγχέονται τόσο με τους νοσηλευτές όσο και με τους βιολόγους.

  • Myrto says:

    1. Epi desmon teleutaia genea eisakteon 1999-2001 to TIE Athinon eixe basi 17.8,8esaloniki 17.5 kai i Larissa 17.3. Den parakolou8o to trexon sistima eisagogis ektenos alla oi baseis eisagogeis se diafores sxoles exoun genikos pesei. Me tin logiki auti osoi mpenoun sto Politexneio einai dianoitikos ka8isterimenoi(epi desmon basi eisagogis stin Athina 15)

    2.Parolo pou ta TEI eginan ATEI den eksiso8ikan ta eppaggelamtika dikaiomata me tous apofoitous ton panepistimion me apotelesma oi mis8oi na einai xamiloteroi gi auto kai na primodotountai oi proslipseis sto dimosio enanti ton biologon. AUto simbenei sto Dimosio kai mono ka8os oi biologoi exoun euritero fasma aporofisis stin agora tou idiotikou tomea En telei dexetai o biologos na proslif8ei me to mis8o tou tie?

    3. Metaptixiaka kai didaktorika apla den iparxoun gia tous TIE (Xorigisi IPOtrofion gia TIE apo to IKY 2008-2009-2010 1 8esi gia mtpxiako esoterikou kai mono, propontis mpodosaki ktlp sxedon apokleioun tous apofoitous tei)Ta ellinika panepistimia (geoponiki, biologiko, iatriki, sxoli dimosias igeias ktlp gia ka8e 5 8eseis mtpxkou iparxei MIA 8esi gia apofoito TEI kai oi apaitisei eisagogeis einai apla terasties kai osoi kanoun aitisi eisagogeis se pososto 70% aporiptontai.

    4. Ena master i ena didaktoriko den eksasfalizei POU8ENA amesi eppaggelmatiki aporofisi se opoiondipote tomea ka8os polles fores antimetopoizetai to atomo os iperprosontouxos ara polli akribos ara asimforos oikonomika gia tin etaireia (Paneuropaiki tasi)

    As ginei mia fora esto ousiastikos dialogos metaksi ton sxolon, as ginoun aksiopoistoi elegxoi tis piotitas spoudon pou prosferoun TEI kai panepistimia kai as diaxoristoun me safi kai kseka8ara nomika plaisia ta eppaggelmatika dikaomata alla kai na epibli8oun stin agora.px fenomena opos proslambano enan ximiko mixaniko os ipallilo grafeiou gia na min plirono ensima na eksalif8oun.

  • Νικος says:

    Εγώ θα πρότεινα να αφήσουμε την μέθοδο του μπακάλη (17 η βάση στη σχολή μου, 14 η βάση στη δική σου σχολή=εγώ είμαι πιο έξυπνος). Όπως και την τεχνική του ξεκατινιάσματος που τείνει να γίνει επιστήμη.
    Όπως επίσης δεν χρειάζεται να περιμένουμε από τους πολιτικούς να αλλάξουν πρώτα ώστε μετά να αλλάξουν οι υπόλοιποι πολίτες. Το αντίθετο μάλιστα. Το επίπεδο των πολιτών μιας χώρας αντανακλάται στο επίπεδο των πολιτικών. Και όλων μαζί στην κοινωνία.
    Το επίπεδο ενός ανθρώπου φαίνεται από την παιδεία του, ό,τι επαγγελματικό προσδιορισμό και αν έχει επιλέξει.

    Η κοπέλα αναφέρθηκε για ΤΙΕ που πέρνουν τις θέσεις βιολόγων με διδακτορικά! Γίνεται να υπάρχει σύγκριση εδώ πέρα? Αναφέρθηκαν και ο Στέφανος και η Μυρτώ πιο πάνω και δεν έχουν άδικο. Η θέση μου ταυτίζεται με την απάντηση του Νίκου οπότε δε χρειάζεται να την επαναλάβω. Απλά αναρωτιέμαι για πιο λόγο βασανίστηκαν (με την απόκτηση διδακτορικού) τα παιδιά στα οποία αναφέρεται η κοπέλα. Λάθος τακτική, αν ήθελαν ‘μόρια’ για να πάρουν μια θέση ας πήγαιναν για ECDL, 2η-3η ξένη γλώσσα κτλ. Διαφορετικά ψάχνουν δουλειά σε λάθος τομέα.

    Για να μην μακρηγορήσω, επιστρέφω στο θέμα της παιδείας και κλείνω με την προτροπή να μην κοιτάμε τον άλλον με σκοπό να μεγενθύνουμε/παρουσιάσουμε τα προβλήματα/μειονεκτήματά του και να τον μειώσουμε ώστε να φαινόμαστε καλύτεροι. Να κοιτάμε τον άλλον με σκοπό να κρατήσουμε τα προτερήματά του και να βελτιωθούμε ώστε να γίνουμε πραγματικά καλύτεροι. Στην λέξη ‘άλλον’ προσθέστε ό,τι βολεύει (άνθρωπο, κλάδο, επάγγελμα κτλ).

  • gkelnar says:

    Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα των Νίκων και με της Μυρτώ.

    Θα πρέπει επιτέλους να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος μεταξύ των 3 σχολών (Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη) όπως και επιτέλους να ξεκινήσει έλεγχος ως προς την ποιότητα των σπουδών/ μαθημάτων που διδάσκονται καθώς και των ατόμων που διδάσκουν. Πρέπει να ξεκινήσουν προγράμματα μεταξύ των σχολών και του εξωτερικού (ανταλλαγή φοιτητών) όπως και συνεργασίες με ερευνητικά ιδρύματα για να μπορούμε να συνεργαστούμε με τους συναδέλφους στο εξωτερικό. Δεν γίνεται μόνο να ζητάμε πράγματα χωρίς να έχουμε την βασική εκπαιδευτική υποδομή. Πρέπει πια να σταματήσει να σπαταλείται το δημόσιο χρήμα και να γίνονται μονάχα δημόσιες/πελατιακές σχέσεις όπως και να κλείσουν τα κομματικά μαγαζάκια μέσα στις σχολές. Αν ψάξετε στο youtube σχετικά με τα εργαστήρια θα καταλάβετε τι εννοώ…!

    Ας βοηθήσουν σε αυτό οι ενώσεις του χώρου και ας αφήσουνε τα κομματικά και τα συνδικαλιστικά στην άκρη. Δεν φτάνει να λέμε τα ΤΕΙ γίνανε ΑΤΕΙ, μόνο στο όνομα, πρέπει να το αποδείξουμε και στην πράξη. Όταν μόνο το όνομα αλλάζει και όλο το υπόλοιπο καθεστώς παραμένει το ίδιο για ποια ανωτατοποίηση μιλάμε;

    Πριν 3 μήνες περίπου είχα την ευκαιρία να παρευρεθώ σε μια συνάντηση με τον υποκείμενο πρόεδρο του IFBLS. Τον ρώτησα, στην χώρα τους στην Αμερική αν μπορούν οι Βιολόγοι να κάνουν την δουλεία των Τεχνολόγων. Η απάντηση του ήταν: φυσικά και δεν μπορούν! Ο ίδιος κατείχε γύρω στα 4-5 πτυχία (Βιολογίας, Ιατρικών Εργαστηρίων, Ιατρικής Αιματολογίας, διδακτορικά, μεταδιδακτορικά κλπ.). Το πρώτο του πτυχίο ήταν στην Βιολογία. Όταν ήθελε να κάνει τον Τεχνολόγο σε νοσοκομείο μου είπε ότι σπούδασε άλλα 2 χρόνια για να μπορέσει να δώσει εξετάσεις και να πάρει την πιστοποίηση ώστε να δουλέψει και ως Τεχνολόγος.

    Ενδιαφέροντα links είναι τα παρακάτω. Σε αυτά θα βρείτε και links με εξωτερικούς συνδέσμους σχετικά με τους Τ.I.E της Αμερικής.

    http://www.indeed.com/forum/job/medical-technologist/CAN-START-MEDICAL-TECHNOLOGY-CAREER-US/t32975

    http://www.aprim.net/Medical+Jobs/Medical+Technologist+Jobs.html

    Δεν είναι όλοι οι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων «γιδοβοσκοί», υπάρχουνε και οι εξαιρέσεις όπως σε όλα τα επαγγέλματα. Η υγεία στην Ελλάδα έχει πολύ ψωμί, θα πρέπει να φτιαχτούν καθηκοντολόγια και να ξέρει ο καθένας ποια είναι η δουλειά του.

      More from author
  • ehealthgr says:

    Η κ. Χανιώτη απάντησε. Δίνω εδώ το κείμενο της και σε νέο σχόλιο την απάντησή μου.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=221&cpage=1#comment-1473

    ——
    e-health

    Ο τίτλος Βϊοιατρικοί (Εργαστηριακοί) Επιστήμονες δεν ανήκει καθόλου στους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι λέγονται medical laboratory tehchnologists στις ΗΠΑ και biomedical laboratory tehchnologists στην Ευρώπη.Eργάστηκα στην Ολλανδία σε κλινικά εργαστήρια (όπου γνώρισα και το σύζυγό μου) και το γνωρίζω το θέμα.Τα πτυχία των ΤΙΕ μεταφράζονται επίσημα στην Ελλάδα ως medical laboratory tehchnologists με βάση το νόμο. Το IBS στη Βρετανία δίνει τον τίτλο Βiomedical Scientists σε Βιοεπιστήμονες, γιατρούς ή χημικούς μετά από εξετάσεις. Είναι παράνομη η χρήση του όρου από κάποιους ΤΙΕ έστω στα Αγγλικά γιατί δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις. Το ότι οι ΤΙΕ είναι μέλος σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία δεν σημαίνει ότι έχουν δικαίωμα χρήσης επαγγελματικού τίτλου.Πχ. στη Royal Society of Medicine μπορούν να γραφτούν και δημοσιογράφοι, δε σημαίνει πως είναι γιατροί.

    Παρεπιμπτόντως ο «Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων» στο εξωτερικό δεν είναι καν το ίδιο επάγγελμα με τους ΤΙΕ στην πράξη , λόγω της υποδομής και των παρεχόμενων γνώσεων στα ΤΕΙ, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

    Το πρόβλημα έχει να κάνει με την συμπίεση της αγοράς από κάτω προς τα πάνω (ΤΙΕ) και από πάνω προς τα κάτω (ΓΙΑΤΡΟΊ) και στη μέση οι Βιολόγοι. Το διδακτορικό στο χώρο του εργαστηρίου είναι και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΌ προσόν πρόσληψης (μόρια) και απαραίτητο για να διευθύνεις ιδιωτικό εργαστήριο στο εξωτερικό.Εδώ κάποιος κάνει μεταπτυχιακό στη διδακτική ή σε υπολογιστές και εργάζεται σε ΔΗΜΟΣΙΑ εργαστήρια και του τα πληρώνει το κράτος κι όλας! Έξω όμως πχ ΗΠΑ τί ισχύει?
    http://www.labadvisory.com/FAQ

    Qualifications for a Laboratory Director for Moderate Complexity Testing
    Doctorate in Chemical, Physical, Biological or Clinical Laboratory Science and certification by ABMM, ABCC, ABB, ABMLI
    Γνωρίζω από σεμινάρια Βιολόγο με μάστερ και διδακτορικό στην κλινική βιοχημεία (6 χρόνια σε κλινικό εργαστήριο), που δεν είχε μέσον κανένα εργολάβο των προσλήψεων του δημοσίου ώστε να εργαστεί σε βιοχημικό τμήμα και στη θέση του εργάζονται ΤΙΕ χωρίς να κουραστούν με μεταπτυχιακά στο κλινικόεργαστηριακό αντικείμενο , που αποκλείεται να είναι καταλληλότεροι. Στο εξωτερικό σαφώς και είναι πολύ περισσότεροι οι Βιοεπιστήμονες από τους ΤΙΕ, η ίδια έχω εργαστεί ως lab manager στην Ολλανδία και εδώ είμαι ιατρική επισκέπτρια.

    Σχετικά με τα κιλά της φέτας , φέτα είναι οι σπουδές σου και οι γνώσεις σου και όχι οι δικές μου, ούτε ο βαθμός εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ είναι φέτα όπως λες απαξιωτικά. Φέτα σε κιλά έπρεπε να εκτοξευτεί σε όσους απαξιώνουν την αξιολόγηση που γίνεται με τις πανελλήνιες και στα πανεπιστήμια και σε όσους αντί να πουλάνε φέτα
    πουλάνε μούρη ως δήθεν Βiomedical Scientists.
    Τα Βιολογικά τμήματα πάντα είχαν πολύ υψηλές βάσεις και δεν ήταν πυροτέχνημα λόγω των διορισμών όπως στα παιδαγωγικά.
    Και οι γιατροί και οι ΤΙΕ στην Ελλάδα το παίζουν Βιολόγοι, οι οποίοι εδώ και 35 χρόνια δεν έχουν καν επαγγελματικά δικαιώματα. Υπουργέ κάντε κάτι, γινόμαστε ρεζίλι διεθνώς.

    ——

      More from author
    • Rosmarie says:

      Συγχαρητήρια για την απάντηση σου..ειναι σχιζοφρενικό να τελειώνουν σχολή που έχει τίτλο τεχνολόγου και στην μετάφραση να γίνεται ο τίτλος SCIENTIST. Πλήρης απαξίωση της επιστήμης…σε αυτή τη χώρα…Να δούμε που θα φτάσει η κατάντια σε αυτή τη χώρα..

  • ehealthgr says:

    Η απάντησή μου.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=221&cpage=1#comment-1490

    —--
    Αγαπήτή Εύα Χανιώτη σε προέτραψα να διαβάσεις τα link που σου έδωσα. Δυστυχώς δεν το έκανες οπότε πρέπει να ξανα-απαντάω στα ίδια.

    Για να συννενοηθούμε θα εφαρμόσω την μέθοδο fisking.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fisking

    «Ο τίτλος Βϊοιατρικοί (Εργαστηριακοί) Επιστήμονες δεν ανήκει καθόλου στους Τεχνολόγους Ιατρικών Εργαστηρίων, οι οποίοι λέγονται medical laboratory tehchnologists στις ΗΠΑ και biomedical laboratory tehchnologists στην Ευρώπη.Eργάστηκα στην Ολλανδία σε κλινικά εργαστήρια (όπου γνώρισα και το σύζυγό μου) και το γνωρίζω το θέμα.Τα πτυχία των ΤΙΕ μεταφράζονται επίσημα στην Ελλάδα ως medical laboratory tehchnologists με βάση το νόμο. Το IBS στη Βρετανία δίνει τον τίτλο Βiomedical Scientists σε Βιοεπιστήμονες, γιατρούς ή χημικούς μετά από εξετάσεις. Είναι παράνομη η χρήση του όρου από κάποιους ΤΙΕ έστω στα Αγγλικά γιατί δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις. Το ότι οι ΤΙΕ είναι μέλος σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία δεν σημαίνει ότι έχουν δικαίωμα χρήσης επαγγελματικού τίτλου.Πχ. στη Royal Society of Medicine μπορούν να γραφτούν και δημοσιογράφοι, δε σημαίνει πως είναι γιατροί.»

    Στην Αμερική ο τίτλος έχει γίνει Medical Laboratory Science.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_Laboratory_Scientist

    Ο Διεθνής Οργανισμός Medical Laboratory Technologists (IAMLT) το 2002 άλλαξε το όνομα του στο International Federation for Biomedical Laboratory Science.

    http://www.ifbls.org/index.php?option=com_content&view=article&id=51:organisation-structure&catid=48:about-ifbls&Itemid=53

    Στην «Δημοσιογραφική Εταιρεία» στην οποία είναι εγγεγραμένη ένωση τεχνολόγων της Ελλάδας είναι γραμμένος και ο IBMS. Μάλιστα ήμουν ο ίδιος παρών στο Όσλο όταν έγινε και η εγγραφή στο EPBS, European Association for Professions in Biomedical Science. Και μίλησα προσωπικά τόσο με εκπρόσωπο του IBMS όσο και με εκπροσώπους από τις περισσότερες χώρες. Παρούσα ήταν μάλιστα και η πρόεδρος του IFBLS που είναι Νορβηγίδα. Κύριο κριτήριο για αυτές τις Διεθνείς ενώσεις είναι το περιοχόμενο σπουδών. Και αυτό σου αρέσει δεν σου αρέσει είναι συναφές με τις περισσότερες χώρες με αυτόν τον τίτλο (πχ. Νορβηγία, Σουηδία, Φιλανδία σίγουρα Biomedical Science). Το παράδειγμα της Αγγλίας είναι το πιο απαιτητικό για την παροχή του πιστοποιητικού του τίτλου (σπουδές, πρακτική, μεταπτυχιακό, εξετάσεις). Πόσοι κλάδοι στην Ελλάδα έχουν τέτοιες απαιτήσεις για την παροχή επαγγελματικού τίτλου?

    «Παρεπιμπτόντως ο «Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων» στο εξωτερικό δεν είναι καν το ίδιο επάγγελμα με τους ΤΙΕ στην πράξη , λόγω της υποδομής και των παρεχόμενων γνώσεων στα ΤΕΙ, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.»

    Το ίδιο ισχύει για όλα τα επαγγέλματα στην Ελλάδα αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Σχετικά με την υποδομή και τις παρεχόμενες γνώσεις στα ΤΕΙ θα μας επιτρέψεις να γνωρίζουμε καλύτερα από εσένα. Στο μόνο που θα συμφωνήσω αφορά στην «ποιότητα» παροχής σπουδών (και θα το εξηγήσω πιο κάτω τι εννοώ).

    «Το πρόβλημα έχει να κάνει με την συμπίεση της αγοράς από κάτω προς τα πάνω (ΤΙΕ) και από πάνω προς τα κάτω (ΓΙΑΤΡΟΊ) και στη μέση οι Βιολόγοι. Το διδακτορικό στο χώρο του εργαστηρίου είναι και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΌ προσόν πρόσληψης (μόρια) και απαραίτητο για να διευθύνεις ιδιωτικό εργαστήριο στο εξωτερικό.Εδώ κάποιος κάνει μεταπτυχιακό στη διδακτική ή σε υπολογιστές και εργάζεται σε ΔΗΜΟΣΙΑ εργαστήρια και του τα πληρώνει το κράτος κι όλας! Έξω όμως πχ ΗΠΑ τί ισχύει?

    http://www.labadvisory.com/FAQ

    Qualifications for a Laboratory Director for Moderate Complexity Testing
    Doctorate in Chemical, Physical, Biological or Clinical Laboratory Science and certification by ABMM, ABCC, ABB, ABMLI
    Γνωρίζω από σεμινάρια Βιολόγο με μάστερ και διδακτορικό στην κλινική βιοχημεία (6 χρόνια σε κλινικό εργαστήριο), που δεν είχε μέσον κανένα εργολάβο των προσλήψεων του δημοσίου ώστε να εργαστεί σε βιοχημικό τμήμα και στη θέση του εργάζονται ΤΙΕ χωρίς να κουραστούν με μεταπτυχιακά στο κλινικόεργαστηριακό αντικείμενο , που αποκλείεται να είναι καταλληλότεροι. Στο εξωτερικό σαφώς και είναι πολύ περισσότεροι οι Βιοεπιστήμονες από τους ΤΙΕ, η ίδια έχω εργαστεί ως lab manager στην Ολλανδία και εδώ είμαι ιατρική επισκέπτρια.»

    Όταν δίνεις Link να το δίνεις όλο (να το διαβάσεις και η ίδια όλο). Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι κερδίζεις σε επιχείρημα με το συγκεκριμένο.

    Το έχεις πιάσει λάθος. Το να είσαι δαρμένος (ΤΕΙ και θέση τους στην αγορά εργασίας – επαγγελματικά δικαιώματα) και να βγαίνεις και φταίχτης πάει πολύ. Πιάστο αλλιώς λοιπόν. Συμπίεση αγορά προς τα κάτω εδώ και πάρα πολλά χρόνια (ΤΕΙ, ΑΕΙ, Διδακτορικά που θέλουν να έχουν προβάδισμα και για δουλειά ρουτίνας). Ξαναδες και τι κάνουν οι ΤΙΕ στο εξωτερικό. Καμία σχέση. Δεν είσαι η μόνη ούτε που έχεις δουλέψει ούτε που έχεις σπουδάσει έξω. Μόνο η εμπειρία του Erasmus αρκεί.

    Παρεπιμπτόντως φαντάζομαι ότι στα εργαστήρια που δούλευες υπάρχαν μόνο lab managers. Σου απάντησα και πριν ποιοι είναι οι Biomedical Laboratory Scientists, βιοεπιστήμονες ή όπως θέλεις να του λες. Δεν θέλει να το καταλάβεις. Σχετικά με την θεοποίηση του διδακτορικού ακόμα και για δουλειά ρουτίνας ΟΚ. Σου απάντησα και πριν σχηματικά ότι δεν κάνεις διδακτορικό για να γίνεις καθηγητής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    «Σχετικά με τα κιλά της φέτας , φέτα είναι οι σπουδές σου και οι γνώσεις σου και όχι οι δικές μου, ούτε ο βαθμός εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ είναι φέτα όπως λες απαξιωτικά. Φέτα σε κιλά έπρεπε να εκτοξευτεί σε όσους απαξιώνουν την αξιολόγηση που γίνεται με τις πανελλήνιες και στα πανεπιστήμια και σε όσους αντί να πουλάνε φέτα
    πουλάνε μούρη ως δήθεν Βiomedical Scientists.
    Τα Βιολογικά τμήματα πάντα είχαν πολύ υψηλές βάσεις και δεν ήταν πυροτέχνημα λόγω των διορισμών όπως στα παιδαγωγικά.»

    Θα σου απαντήσω με ένα εύστοχο σχόλιο ενός αναγνώστη στο περιοδικό .

    http://www.bmlabs-mag.gr/?p=5270&cpage=1#comment-2092

    «Εγώ θα πρότεινα να αφήσουμε την μέθοδο του μπακάλη (17 η βάση στη σχολή μου, 14 η βάση στη δική σου σχολή=εγώ είμαι πιο έξυπνος). Όπως και την τεχνική του ξεκατινιάσματος που τείνει να γίνει επιστήμη.
    Όπως επίσης δεν χρειάζεται να περιμένουμε από τους πολιτικούς να αλλάξουν πρώτα ώστε μετά να αλλάξουν οι υπόλοιποι πολίτες. Το αντίθετο μάλιστα. Το επίπεδο των πολιτών μιας χώρας αντανακλάται στο επίπεδο των πολιτικών. Και όλων μαζί στην κοινωνία.
    Το επίπεδο ενός ανθρώπου φαίνεται από την παιδεία του, ό,τι επαγγελματικό προσδιορισμό και αν έχει επιλέξει.»

    «Και οι γιατροί και οι ΤΙΕ στην Ελλάδα το παίζουν Βιολόγοι, οι οποίοι εδώ και 35 χρόνια δεν έχουν καν επαγγελματικά δικαιώματα. »

    Το ποιος παίζει τι μάλλον δεν το έχεις ξεκαθαρίσει αρκετά καλά. Καλό είναι να αναθεωρήσεις τι είναι Biomedical Laboratory Science. Και επειδή έχεις ζήσει στο εξωτερικό φαντάζομαι ότι έχεις ακούσει και τον τίτλο overqualified. Αν τον έχεις ακούσει καλό θα ήταν να σταματήσεις να χρησιμοποιείς τον τίτλο του διδακτορικού όπως πτυχία μοριοδότησης τύπου ECDL ή γλώσσες.

    «Υπουργέ κάντε κάτι, γινόμαστε ρεζίλι διεθνώς.»

    Κατάλληλο (retweet) που έχω κάνει.

    http://twitter.com/ehealthgr/status/12171251477

    «I think that the worst enemy in Greece is the crabs-in-a-pot syndromehttp://bit.ly/gn0n9 /ή αλλιώς, ‘να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα’»

    Προσπερνώ την απαξίωση, την ειρωνία και την αλλαζονία. Δεν προσπερνώ τον αφορισμό, την γενίκευση και τη νοοτροπία τα βάζω όλα στο ίδιο τσουβάλι. κ. Πανάρετε τα ΤΕΙ δεν είναι το παρακατιανό παιδί της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Άνθρωποι με αυτήν την νοοτροπία και αυτήν την απαξιωτική συμπεριφορά, λόγω της κτήσης διδακτορικού (ως γνωστόν μέχρι πριν αρκετά χρόνια τα ΤΕΙ δεν είχαν δικαίωμα στην μετεκπαίδευση), κάνουν μαθήματα στα ΤΕΙ. Δεν βάζουμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα αλλά αυτόν που θα φροντίσει πρώτιστα για τα συμφέρον τους (την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και τον συντονισμό με τα διεθνή πρότυπα). Μιλάω για συμφέρον γίατι όλη αυτή η παραφιλολογία της κ. Χανιώτη αφορά συντεχνιακά συμφέροντα και μόνο.

    κ. Χανιώτη θα σας παρακολούσα να συνεχίσουμε την συζήτηση εδώ.

    http://www.bmlabs-mag.gr/?p=5270

    Δεν θέλω να σαμποτάρω την συζήτηση για τα επαγγελματικά σας.

    —--

      More from author
  • eleni ar says:

    τι ωραια που μας τα λέτε κ. Υπουργε!

    εχοντας την εμπειρια του εξωτερικου,
    αυτο που συμβαινει στην Ελλαδα ειναι το εξής:
    οι Βιολόγοι δεν ειναι αρκετα μορφωμενοι ωστε να καλυπτουν τις θεσεις ιατρών σε πλήθος διαγνωστικών εργαστηριων (κάτι που σαφώς συμβαινει στην Ευρώπη τουλαχιστον ), ταυτόχρονα είναι υπερμορφωμενοι (ή μηπως παραμορφωμένοι!) για θεσεις που καταλαμβανουν μόνο αποφοιτοι ΤΕΙ ή και ιδιωτικών ΙΕΚ 2ετούς φοίτησης.
    το πραδοξο?
    στα δημοσια νοσοκκομεία ο παρασκευαστής διετους φοιτησης κατα τη διάρκεια της νυχτερινής βαρδιας εκτελεί καθήκοντα ιατρου αναγκαστικα αφού ο γιατρός σπανίως παραμενει στο χωρο του νοσοκομείου στην εφημερια του το βραδυ.
    ολα σε αυτην τη μικρή χώρα της Ευρώπης γινονται οπως βολευουν κάποιους και δεν ειναι τυχαία η κατασταση στην οποια εχουμε περιελθει. Λυπαμαι για τους πολιτικους μας, αλλα κυρίως για τον καθενα απο εμάς διότι οι πολιτικοί εκλέγονται από εμας και είναι ο καθρέφτης μας.

    Κ. Χανιώτη βεβαίως και γινόμαστε ρεζίλι διεθνώς. Μα είναι τόσα πολλά αυτά για τα οποία η χώρα κατέχει την απαξιωτική πρωτια που πια μόνο θλίβομαι. Δεν εξοργίζομαι, ούτε καν απορώ!

    • ehealthgr says:

      @eleni ar ο Υφυπουργός δεν έχει κάνει καμία δήλωση επί του θέματος. Απλά ανάρτησε το σχέδιο νόμου στο επίσημο blog του στις σελίδες του Υπουργείου Παιδείας.

      Προσωπικά είμαι 100% αντίθετος στη λογική του “ξεκατινιάσματος”. Δεν είναι ούτε όλοι οι γιατροί ίδιοι, ούτε όλοι οι βιολόγοι, ούτε όλοι οι τεχνολόγοι, ούτε όλοι οι παρασκευαστές κ.ο.κ. Αν αρχίσουμε ο καθένας μας να λέει τα δικά του, τι είναι, τι κάνει ή τι δεν είναι, τι δεν κάνει ο άλλος, δεν θα βγάλουμε άκρη.

      Τι είναι ή τι δεν είναι ο καθένας το ξέρει ο ίδιος. Αν υπάρχει πρόβλημα με την εκτέλεση καθηκόντων υπάρχουν εν τέλει και τα συλλογικά όργανα και οι επώνυμες καταγγελίες. Δεν θέλω το περιοδικό να μπει στο τριπάκι των γενικεύσεων και των αλληλοκατηγοριών.

      Ας ασχοληθεί κανείς με τα του οίκου του και ας αφήσει τις κατσίκες του γείτονα ήσυχες. Νόμοι υπάρχουν, Εκπαιδευτικές και Κοινοτικές Οδηγίες επίσης. Ας τα εφαρμόσουμε. Ας πιέσουμε τα συλλογικά μας όργανα (ενώσεις, σωματεία) & τα υπεύθυνα όργανα (προϊστάμενοι, διοίκηση, ΠΕΣΥ, Υπουργείο, Δικαιοσύνη) να τα εφαρμόσουν.

        More from author
  • Biomoles says:

    Καλησπέρα και από εμένα. Ο οποίος ανήκω στον κλάδο των Βιολόγων και έχω μελετήσει με αρκετό ενδιαφέρον το σχέδιο νόμου σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των Βιολόγων.

    Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω πως ορίζονται και πώς δεν ορίζονται οι ΤΙΕ στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες, αλλά νομίζω πως μικρή σημασία έχει. Καθώς η χώρα μας διακρίνεται για τις “πρωτότυπες ιδέες” στο να δίνει ονόματα σε αποφοίτους χωρίς να έχει προβλέψει που θα απασχοληθούν. Όπως επίσης να μην μπορεί να βάλει μία τάξη στα καθηκοντολόγια και τα δικαιώματα λόγω των συντεχνιακών πρακτικών που αναπτύσσονται από τους διάφορους κλάδους, είτε αυτοί είναι Βιολόγοι, είτε αυτοί είναι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων, είτε αυτοί είναι Γιατροί. Όλοι διεκδικούν κάτι καλύτερο για το δικό τους το επάγγελμα και αυτό είναι θεμιτό. Όμως είναι δύσκολο να δούμε τα όρια αυτής της διεκδίκησης καθώς δεν πιστεύω ότι γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια παρά μόνο με συντεχνιακή λογική.

    Σίγουρα σε ένα νοσοκομείο όλοι έχουν θέση: οι βιολόγοι, οι γιατροί, οι τιε. Όμως παρακολουθώντας παλαιότερα (όταν ακόμα αναζητούσα ως βιολόγος μία προοπτική στη δημόσια υγεία) τις θέσεις που προκηρύσσονταν σε νοσοκομεία, διαπίστωνα πως αυτοί που προσλαμβάνονταν με μικρότερο (ή μηδενικό) ρυθμό ήταν οι βιολόγοι. Εκείνη την περίοδο δουλεύοντας σε μία εταιρία διαγνωστικών γύρισα πολλά νοσοκομεία στο λεκανοπέδιο και σε υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας όπου διαπίστωσα την αδυναμία των τιε να μπορέσουν να πορευθούν με ευελιξία και αποτελεσματικότητα σε νέες τεχνικέςι και δυνατότητες που τους πρότεινα. Δεν ξέρω αν ήταν λόγω σπουδών τους ή λόγω βαρεμάρας τους, όμως διαπίστωνα ότι κάθε συζήτηση για ορισμένα παραπέρα βήματα ώστε να προσφέρουν καλύτερες και επιστημονικότερες υπηρεσίες δεν είχαν αποτέλεσμα. Και για να μην δαιμονοποιούμε τους πάντες και τα πάντα, θυμάμαι πως σε ένα και μοναδικό νοσοκομείο (Πανεπιστημιακό Λάρισας) είδα την όρεξη και τη διάθεση να συνεργαστούμε και να αναπτύξουμε νέες πρακτικές.

    Σε μία καλύτερα οργανωμένη πολιτεία όλοι θα μπορούσαμε να εργαστούμε στον τομέα της υγείας. Δυστυχώς όμως έχω διαπιστώσει πως οι προσλήψεις για βιολόγους γίνονται με σταγονόμετρο ενώ για τιε με μεγαλύτερη άνεση. Όσο και αν διαφωνώ, θεωρώ ότι το κράτος λειτουργεί με αυτό τον τρόπο επειδή οι τιε ως απόφοιτοι τει είναι φθηνότεροι. Μόνο και μόνο αυτή η πρακτική με εξοργίζει γιατί η πολιτεία κατηγοριοποιεί τις προσδοκίες και τις προσπάθειες τόσων νέων ανθρώπων με μοναδικό κριτήριο το μισθολογικό κόστος.

    Τελειώνοντας θα πρότεινα στους βιολόγους να μελετήσουν με μεγαλύτερη προσοχή το προτεινόμενο σχέδιο νόμου καθώς προσφέρει πολλές και άλλες δυνατότητες πέρα του υπερκορεσμένου κλάδου της δημόσιας υγείας.

      More from author
    • ehealthgr says:

      Καλησπέρα Παναγιώτη. Καταρχήν η συζήτηση δεν αφορά σε τίποτα το νομοσχέδιο για τα επαγγελματικά σας δικαιώματα. Αφορά το σχόλιο που αφορούσε τον κλάδο μας.

      Σε ευχαριστώ για την παρέμβαση σου. Εκτιμώ την προσπάθεια σου που κάνεις στο web για αυτό και ζήτησα τη γνώμη σου.

      Σχετικά με τις θέσεις σου έχω ενστάσεις και διαφωνίες.

      “Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω πως ορίζονται και πώς δεν ορίζονται οι ΤΙΕ στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες, αλλά νομίζω πως μικρή σημασία έχει. Καθώς η χώρα μας διακρίνεται για τις “πρωτότυπες ιδέες” στο να δίνει ονόματα σε αποφοίτους χωρίς να έχει προβλέψει που θα απασχοληθούν. Όπως επίσης να μην μπορεί να βάλει μία τάξη στα καθηκοντολόγια και τα δικαιώματα λόγω των συντεχνιακών πρακτικών που αναπτύσσονται από τους διάφορους κλάδους, είτε αυτοί είναι Βιολόγοι, είτε αυτοί είναι Τεχνολόγοι Ιατρικών Εργαστηρίων, είτε αυτοί είναι Γιατροί. Όλοι διεκδικούν κάτι καλύτερο για το δικό τους το επάγγελμα και αυτό είναι θεμιτό. Όμως είναι δύσκολο να δούμε τα όρια αυτής της διεκδίκησης καθώς δεν πιστεύω ότι γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια παρά μόνο με συντεχνιακή λογική.”

      Συμφωνώ μαζί σου στο  νόημα της παραγράφου.

      Η μόνη επισήμανση που έχω να κάνω είναι πως οι ΤΙΕ στο εξωτερικό ορίζονται όπως έχω αναφέρει. Μπορείς να δεις τα link, τα προγράμματα σπουδών, την ιστορική τους πορεία.

      Το κυριότερο πρόβλημα για μένα είναι η καθίζηση της αγοράς προς τα κάτω και η νοοτροπία κακώς εννουμένων κεκτημέων των Ελλήνων (και του ευατού μου μέσα).

      “Σίγουρα σε ένα νοσοκομείο όλοι έχουν θέση: οι βιολόγοι, οι γιατροί, οι τιε. Όμως παρακολουθώντας παλαιότερα (όταν ακόμα αναζητούσα ως βιολόγος μία προοπτική στη δημόσια υγεία) τις θέσεις που προκηρύσσονταν σε νοσοκομεία, διαπίστωνα πως αυτοί που προσλαμβάνονταν με μικρότερο (ή μηδενικό) ρυθμό ήταν οι βιολόγοι. Εκείνη την περίοδο δουλεύοντας σε μία εταιρία διαγνωστικών γύρισα πολλά νοσοκομεία στο λεκανοπέδιο και σε υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας όπου διαπίστωσα την αδυναμία των τιε να μπορέσουν να πορευθούν με ευελιξία και αποτελεσματικότητα σε νέες τεχνικέςι και δυνατότητες που τους πρότεινα. Δεν ξέρω αν ήταν λόγω σπουδών τους ή λόγω βαρεμάρας τους, όμως διαπίστωνα ότι κάθε συζήτηση για ορισμένα παραπέρα βήματα ώστε να προσφέρουν καλύτερες και επιστημονικότερες υπηρεσίες δεν είχαν αποτέλεσμα. Και για να μην δαιμονοποιούμε τους πάντες και τα πάντα, θυμάμαι πως σε ένα και μοναδικό νοσοκομείο (Πανεπιστημιακό Λάρισας) είδα την όρεξη και τη διάθεση να συνεργαστούμε και να αναπτύξουμε νέες πρακτικές.”

      Παναγιώτη μερικά πράγματα σχετικά με αυτό που αναφέρεις:

      1. Εθιμοτυπικά, κακώς, σαν παρασκευαστές (βλέπε κωδικό ΙΚΑ) αποκαλούνται ΔΕ (ΤΕΕ και ΙΕΚ) και ΤΙΕ. Στους ΤΙΕ υπάρχουν ΤΕ (0), δηλαδή διετούς εκπαίδευσης ΚΑΤΕΕ οι οποίοι με ένα σεμινάριο την δεκαετία του 80 έγινα ΤΕ (0), υπάρχουν ΤΕ (3) και ΤΕ (4). Επειδή ανέφερες πως γύρισες πολλά νοσοκομεία. Τι ήταν αυτοί που ρώτησες. Σε ποιο νοσοκομείο, πόσο χρονών ήταν και τι ήταν η καθημερινή δουλειά τους?
      2. Στο ποια είναι η καθημερινή δουλειά τους πάει σε αυτό που ανέφερες για το Πανεπιστημιακό. Όσο καλύτερης κατάστασης είναι το νοσοκομείο τόσο οι ΤΙΕ κάνουν περισσότερο τη δουλειά που θα έπρεπε (που και εδώ υπάρχουν ενστάσεις αλλά είναι άλλη συζήτηση).
      3. Η ρουτίνα και η “χαμαλίκα” αλλοτριώνει (γνωσιακά, ηθικά, ψυχολογικά) τον κάθε επαγγελματία. Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω πως το συγκεκριμένο σύστημα αφορά όλους ανεξαιρέτως (ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ). Τα αποτελέσματά τους τα βλέπεις καθημερινά αυτές τις μέρες.
      4. Το πρόβλημα των ΤΙΕ έχει μεγάλη σχέση με την συνεχή προσπάθεια υποβάθμισης ή υποτίμησης της εκπαίδευσή τους. Όταν αυτός που σε εκπαιδεύει είναι από ανταγωνιστικό κλάδο (ανταγωνιστικό γιατί έτσι συμπεριφέρεται) και σε υποτιμάει συνεχώς και εννίοτε ασυστόλως τότε τι περιμένεις. Τεχνολόγος δεν σημαίνει ούτε τεχνικός, ούτε μπουλόνια ούτε κατσαβίδια.  Είναι πραγματικά  εκνευριστικό το ότι όλοι ασχολούνται με τα ΤΕΙ και δεν κοιτάνε τα προβλήματα του δικού τους κλάδου.

      ‘Ολοι έχουν θέση αλλά όλοι έχουν και συγκεκριμένο αντικείμενο σπουδών και συγκκεκριμένο αντικείμενο εργασίας. Σε αυτό θα συνεχίσω πιο κάτω.

      “Σε μία καλύτερα οργανωμένη πολιτεία όλοι θα μπορούσαμε να εργαστούμε στον τομέα της υγείας. Δυστυχώς όμως έχω διαπιστώσει πως οι προσλήψεις για βιολόγους γίνονται με σταγονόμετρο ενώ για τιε με μεγαλύτερη άνεση. Όσο και αν διαφωνώ, θεωρώ ότι το κράτος λειτουργεί με αυτό τον τρόπο επειδή οι τιε ως απόφοιτοι τει είναι φθηνότεροι. Μόνο και μόνο αυτή η πρακτική με εξοργίζει γιατί η πολιτεία κατηγοριοποιεί τις προσδοκίες και τις προσπάθειες τόσων νέων ανθρώπων με μοναδικό κριτήριο το μισθολογικό κόστος.”

      Ξαναρωτάω σε ποιους απευθύνεσαι? ΔΕ ή ΤΕ? Νομίζεις ότι οι μισθολογικές διαφορές είναι το αίτιο? Διαφωνώ και σου απαντώ παρακάτω.

      Το κράτος προτιμάει τους συγκεκριμένους γιατί αυτοί εκπαιδεύτηκαν στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

      Επειδή δεν θέλω να αναφερθώ στο περιεχόμενο σπουδών του βασικού πτυχίου βιολογίας θα σου ζητήσω να ψάξεις για τις θέσεις εργασίας των βιολόγων στα εργαστήρια διεθνώς. Όλοι μιλούν για lab managers. Πόσους lab managers έχει ρε παιδιά ένα εργαστήριο? Για ψάξτε να δείτε την υπόλοιπη στελέχωσή του. Επιπρόσθετα γιατί να συζητάμε, δικαίως, να είναι lab managers βιολόγοι με σχετικά μεταπτυχιακά και διδακτορικά και όχι και ΤΙΕ με τα αντίστοιχα? Γιατί δεν συζητάμε για την θέση των ΤΙΕ και σε άλλους εργατηριακούς χώρους?

      Μην βλέπετε τις αδικίες πάντα προς την μία κατεύθυνση αλλά προς όλους. Επίσης είναι λάθος η Ελληνική νοοτροπία οι μεταπτυχιακές σπουδές να αντιμετωπίζονται σαν μόρια για το δημόσιο. Η δουλειά και το αντικείμενο ενός διδακτορικού δεν είναι η δουλειά ρουτίνας. Αυτό είναι υποβάθμιση των προσόντων όχι δικαίωση των κόπων του. Όχι άλλη συμπίεση της αγοράς. Όλοι προς τα πάνω και ο καθένας αυτό που του αναλογεί.

      Δεν επεκτείνομαι στο νομοσχέδιο σας. Είναι δικό σας θέμα. Θέμα της κοινωνίας μας (το οποίο και με ενδιαφέρει ως πολίτη) είναι επιτέλους να ξεπεράσει τη λογικής της λαϊκής (πόσα κιλά φέτα σπούδασα).

      Φιλικά και με εκτίμηση Παναγιώτη. Τα σχήματα λόγου δεν αφορούν επ’ ουδενί το πρόσωπό σου (όπως και κανενός. Εδώ είναι χώρος συζήτησης όχι ρωμαϊκή αρένα).

        More from author
  • ehealthgr says:

    Δυστυχώς η παραπληροφόρηση συνεχίζεται (εσκεμμένα??).

    Σχετικό σχόλιο από την ίδια συζήτηση.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=221&cpage=1#comment-1758


    Γραφείο Στατιστικής της Εργασίας των ΗΠΑ

    Εγχειρίδιο επαγγελματικής εποπτείας, Έκδοση 2010-11

    Οι σπουδαστές που σχεδιάζουν τη σταδιοδρομία τους ως ιατρικοί επιστήμονες (medical scientists-αντίστοιχο του biomedical scientists στην Ευρώπη) θα πρέπει να επιδιώκουν την απόκτηση ενός πτυχίου πανεπιστημίου σε μια βιολογική επιστήμη.Οι περισσότεροι ιατρικοί επιστήμονες χρειάζονται ένα Ph.D. στις βιολογικές επιστήμες. Ιατρικοί επιστήμονες τόσο με διδακτορική διατριβή και ή με MD είναι πιθανό να έχουν τις καλύτερες ευκαιρίες στην αντίστοιχη αγορά εργασίας.

    http://www.bls.gov/oco/ocos309.htm

    U.S. Bureau of Labor Statistics

    Occupational Outlook Handbook, 2010-11 Edition

    Training, Other Qualifications, and Advancement About this section

    A Ph.D. in a biological science is the minimum education required for most prospective medical scientists. However, some medical scientists also earn medical degrees in order to perform clinical work. A period of postdoctoral work in the laboratory of a senior researcher is becoming increasingly common for medical scientists.

    Education and training. A Ph.D. in the biological sciences typically qualifies people to research basic life processes or particular medical problems and to analyze the results of experiments. Some medical scientists obtain a medical degree, instead of a Ph.D., but do not become licensed physicians, because they prefer research to clinical practice. It is particularly helpful for medical scientists to earn both a Ph.D. and a medical degree.

    Students planning careers as medical scientists should pursue a bachelor’s degree in a biological science. In addition to required courses in chemistry and biology, undergraduates should study allied disciplines, such as mathematics, engineering, physics, and computer science. General humanities courses are also beneficial, as writing and communication skills are necessary for drafting grant proposals and publishing research results.

    Once students have completed undergraduate studies, there are two main paths for prospective medical scientists. They can enroll in a university Ph.D. program in the biological sciences; these programs typically take about 6 years of study, and students specialize in one particular field, such as genetics, pathology, or bioinformatics. They can also enroll in a joint M.D.-Ph.D. program at a medical college; these programs typically take 7 to 8 years of study, where students learn both the clinical skills needed to be a physician and the research skills needed to be a scientist.

      More from author
  • ehealthgr says:

    Η απάντησή μου σε αυτό το σχόλιο.
    http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=221&cpage=1#comment-1779


    Αγαπητές Γ.Δ.

    Δεν ξέρω αν διαβάσετε προσεκτικά αυτά που παραθέσατε. Στην Αμερική οι Biomedical Scientists είναι οι Medical Laboratory Scientist. Η ονομασία βρίσκεται σε μετάβαση από το παλιό Medical laboratory Technologist. Έχω παραθέσει πιο πάνω αναλυτικά reference για την μετάβαση της ονομασίας.
    Medical_Laboratory_Scientist
    Clinical Laboratory Technologists and Technicians -> http://www.bls.gov/oco/ocos096.htm
    Occupational Employment and Wages, May 2009 Medical and Clinical Laboratory Technologists -> http://www.bls.gov/oes/current/oes292011.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_Laboratory_Scientist
    Biomedical Scientist similar career outside of the US -> http://en.wikipedia.org/wiki/Biomedical_Scientist

    Το link που παραθέτετε μιλάει για M.D. και την θέση τους στην έρευνα. Για το λόγο αυτό και μιλάει για την κατοχή διδακτορικού τίτλου ως προϋπόθεση. Οι γιατροί παγκοσμίως ονομάζονται doctors, physicians, medical scientists. Καμία σχέση με Biomedical Science το οποίο αντιστοιχεί στο Αμερικάνικο Medical Laboratory Science και είναι τίτλος των Τεχνολόγων Ιατρικών Εργαστηρίων.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Physician
    http://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_Medicine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_Scientist_Training_Program

    btw σε ποιο επάγγελμα έχεις προοπτικές να δουλέψεις στην έρευνα χωρίς διδακτορικό?

    Καλό είναι να προσέχουμε τι παραθέτουμε ώστε να μην διουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις.

      More from author
  • gkelnar says:

    Επισημάνσεις στη Δημ. Διαβούλευση για τα Επ. Δικαιώματα των Βιολόγων(ΠΕΤΙΕ)- http://www.petie.gr/index.php/categoryblog/112-ed-biologwn

      More from author
    • ehealthgr says:

      Γιώργο στο κείμενο του συνδέσμου που δίνεις ο Διονύσης έχει κάνει copy paste την απάντηση που έδωσε, με σχόλιο, στην συγκερκιμένη συζήτηση. Του είχα στείλει mail να παρέμβει γιατί κάποιοι είχαν “ξεσαλώσει”. Δυστυχώς κάποιοι πείθονται, ακόμα, με ταμπέλες και όχι με επιχειρήματα. Τα διδακτορικά τους/μας μάραμαν (γενικώς και πανελληνίως).

        More from author
  • maria says:

    kalhspera!Fetos apofoithsa apo t lukeio kai me ba8mo 16.950 mphka st tmhma twn iatrikwn ergasthriwn 8essalonikhs opou htan kai h 2h epilogh mou(meta t biologiko).Sumfwna me ts baseis eixa tn dunatothta n eisax8w st biologiko tmhma krhths alla logw oikonomikwn duskoliwn eprepe n meinw stn thessaloniki.En pash periptwsei, diabazontas me idiaiterh prosoxh ola t parapanw sxolia diapistwsa tn entonh apa3iwsh twn perissoterwn gia t TEI 8ewrwntas pws einai katwtera apo ta AEI klp!Me stenaxwrei idiaitera auto t 8ema dioti 8ewrw pws ola auta ta stereotupa peri TEI kai AEI 8a eprepe n exoun 3eperastei!Yparxoun polu a3iologa TEI ta opoia exoun amesh epaggelmatikh apokatastash enanti diaforwn tmhmatwn AEI!Pera toutou, epeidh tromaxa, aporhsa kai mperdeuthka me ola auta pou diabasa 8a h8ela na rwthsw t e3hs, uparxei kamia pi8anothta na mporesw n asxolh8w me tn ereuna teleiwnontas auto to tmhma kai sunexizontas ts spoudes mou sto e3wteriko kanwntas kapoia metaptuxiaka???????? Telos, 8a h8ela na sas parakalesw na mh milate toso apa3iwtika gia ts TIE 8ewrwntas ts katwterous dioti oloi xreiazontai gia tn euru8mh leitourgia tou ergasthriakou xwrou!prepei na sebomaste olous ts sunadelfous kai na mh ts krinoume me bash to score ts sts panelladikes e3etaseis,dioti oi panelladikes einai enas diagwnismos tipote allo! me ektimhsh,
    maria

    • ehealthgr says:

      Μαρία η απάντηση σε αυτά που ρωτάς είναι κατηγορηματικά ΝΑΙ. Θέλει όμως και από μέρους σου να το ψάξεις, να βάλεις στόχους και να τους κυνηγήσεις.

      Διάβασε την παρουσίαση “Εκδήλωση “Ο Τεχνολόγος στην έρευνα”: Η αποτίμηση και η μουσική του υπόκρουση!”. Νομίζω πως θα σου δώσει τις απαντήσεις που θέλεις.
      http://www.bmlabs-mag.gr/?p=6686

        More from author
    • Rosmarie says:

      δεν ειπε κανεις οτι ειναι κατωτεροι οι ΤΕΙ Ιατρικων εργαστηριων, απλα ειναι τεχνολογοι αλλα δεν ειναι σε καμια περιπτωση Βιοιατρικοι ΕΠιστημονες! Αν καποιος νιωθει ντροπη να δηλωνει τεχνολογος ας μην διαλεγει ΤΕΙ. Και εννοειται πως στο χωρο της υγειας χρειαζονται ολοι, ο καθενας στο ρολο του. Οι τεχνικοι σαν τεχνικοι, οι τεχνολογοι σαν τεχνολογοι και οι βιολογοι σαν επιστημονες εργαστηριου μιας και ειναι αποφοιτοι Πανεπιστημιου, δλδ πως να το κανουμε τωρα!!!!!! Να ονομασουμε τα ΤΕΙ Πανεπιστημια δε γινεται

  • maria says:

    molis to diabasa:D, kai omologw pws m edwse kouragio kai dunamh gia tn arxh auths ts toso sunarpastikhs kai sunama duskolhs diadromhs! Stn arxh eixa apogohteutei pou de perasa st biologiko dioti htan o prwtos kai kata kurio logo monadikos stoxos dioti apo mikrh diabaza iatrika ar8ra, ereunes,periodika 8aumaza kai 8aumazw olous ts episthmones-biologous alla twra niw8w pali aisiodoxh kai dunath gia n kunhghsw t oneiro m:)de 3erw an 8a ta kataferw alla 8a prospa8hsw kai elpizw kapoia stigmh na mporesw kai egw na balw ena mikro li8araki s auth tn toso agaphmenh, a3iologh kai monadikh episthmh!Euxaristw apo kardias!

    • Νικος says:

      Γεια σου Μαρία,
      σου εύχομαι καλή αρχή στις σπουδές σου!

      ‘de 3erw an 8a ta kataferw alla 8a prospa8hsw kai elpizw kapoia stigmh na mporesw kai egw na balw ena mikro li8araki s auth tn toso agaphmenh, a3iologh kai monadikh episthmh’

      Αυτά ήταν ακριβώς τα λόγια μου πριν από μερικά χρόνια. Και ακόμα αυτά τα λόγια με οδηγούν. Δεν ξέρω αν θα καταφέρω αυτά που θέλω, αλλά μου φτάνει που προσπαθώ…..

      Μην επηρεάζεσαι από συζητήσεις όπως αυτές στο παραπάνω άρθρο (σύγκριση τεχνολόγων-ιατρών-βιολόγων κτλ). ‘Ολοι καλοί είναι στον τομέα τους! Πέρασες σε μια σχολή που θα σου δώσει πολλά εφόδια για αυτά που ονειρεύεσαι να κάνεις.
      Αλλά για να τα πετύχεις, θα πρέπει να προσπαθήσεις περισσότερο από όσο θα σε παρακινήσουν οι υπόλοιποι. Και να δώσεις μια υπόσχεση στον εαυτό σου..να μην συμβιβαστείς με το υπάρχον σύστημα. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
      Υπομονή και επιμονή σου εύχομαι. Μακάρι να τα πούμε και στο μέλλον.

      Νίκος

      Υ.Γ. γράφε βρε στα ελληνικά 😀

      • maria says:

        Γεια σας 😀
        Νιώθω πραγματικά πολύ χαρούμενη που βρήκα αυτή την ιστοσελίδα, διότι βρήκα απαντήσεις σε πολλά θέματα που με απασχολούσαν όσον αναφορά το μέλλον αλλά κυρίως μου δώσατε κουράγιο για το μέλλον!Θα προσπαθήσω να εφοδιαστώ και με γνώσεις πέρα από τα μαθήματα της σχολής όπως για παράδειγμα μια ακόμα γλώσσα!Ξέρω ήδη αγγλικά και ιταλικά.Ποιά πιστεύετε πως θα φανεί χρήσιμη για κάποιο καλό μεταπτυχιακό ή ακόμα και για κάποια δουλειά στο εξωτερικό?
        Με εκτίμηση,
        Μαρία

        ΥΓ(1): Είστε ο κ.Νίκος που έκανε την παρουσίαση που διάβασα στ νοσοκομείο?
        ΥΓ(2):Έχετε δίκιο και σας ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας!

        • Νικος says:

          Ναι Μαρία αυτός ο Νίκος είμαι! Αλλά μπορούμε να μιλάμε στον ενικό 🙂
          Όσον αφορά τις ερωτήσεις σου, για την έρευνα θα χρειαστείς οπωσδήποτε τα αγγλικά (κυρίως τα επιστημονικά, αυτά με εξάσκηση τα μαθαίνεις, διαβάζοντας π.χ. papers) σε όποια χώρα και να ζήσεις. Για μεταπτυχιακά, κανείς δεν είναι κατάλληλος να σου δώσει σίγουρη απάντηση. Στη Γαλλία χρειάζεσαι γαλλικά για να κάνεις μαστερ (έστω και λαζογαλλικά!!), μετά Γερμανία, Ολλανδία, Σκανδιναβικές χώρες, τα βολεύεις και στα αγγλικά, υπάρχουν τμήματα που κάνουν παραδώσεις στα αγγλικά. Φυσικά αν γνωρίζεις την γλώσσα είναι ακόμα καλύτερα. Αλλά δεν υπάρχει κανόνας (εγώ που κάνω δουλεύω (postdoc) στη Γαλλία τα γαλλικά μου είναι χειρότερα από τον τύπο στη διαφήμιση!!).
          Τώρα για δουλειά, λογικά θα χρειάζεσαι να μιλάς την γλώσσα, αλλά και δεν γνωρίζω πολλά πάνω σε αυτό και τα πράγματα θα είναι διαφορετικά σε 4 χρόνια που θα τελειώσεις.

          Και ναι, η σελίδα αυτή, είναι από ανθρώπους που περνάνε τον ελεύθερο τους χρόνο προσπαθώντας να βοηθήσουν με όποιο τρόπο μπορούν. Όποιος έχει διάθεση (εγώ, εσύ, οποιοσδήποτε) είναι καλό να μοιράζεται τις εμπειρίες του και το περιοδικό αυτό είναι ένα καλό βήμα. Μακάρι να είχαμε κι εμείς τις πληροφορίες που υπάρχουν εδώ μέσα όταν ξεκινούσαμε την σχολή πριν από κάποια χρόνια. Ελπίζω να σου φανεί χρήσιμη. Αλλά μην επαναπαύεσαι ποτέ, πρέπει κυρίως μόνη σου να ψάχνεσαι.

          keep researching and keep in touch!

  • maria says:

    Καταρχάς συγχαρητήρια για την παρουσίαση σας, διότι έδειξε σε πολλούς τελειόφοιτους και μια ακόμα εναλλακτική επιλογή που δεν είναι και τόσο γνωστή στο ευρύ κοινό!:)Εγώ με τη σειρά μου θα προσπαθήσω μέσω αυτής της σχολής να κάνω το πρώτο βήμα για το όνειρο-έρευνα!Ελπίζω και εύχομαι κάποια στιγμή στο μέλλον να σας συναντήσω σε κάποιο ερευνητικό εργαστήριο:) Καλή επιτυχία και κυρίως καλή τύχη σ αυτό που κάνετε( η έρευνα θέλει και λίγη τύχη απ ότι έχω καταλάβει:P) και ΠΑΝΤΑ επιτυχίες! Χάρηκα πάρα πολύ που σας ή τέλος πάντων σε γνώρισα!
    Με εκτίμηση και θαυμασμό,
    Μαρια:)

    • Νικος says:

      Μαρία, μεταξύ μας(!), είσαι η ηθική ικανοποίηση που πήρα κάνοντας αυτή την παρουσίαση και γράφοντας το κείμενο. Είναι το μόνο κέρδος που ήθελα να αποκομίσω, αλλά και το πιο σημαντικό.
      Σε ευχαριστώ.
      Καλή δύναμη σου εύχομαι σε ό,τι και να κάνεις. Θέλει και τύχη σίγουρα, ή -- να το διατυπώσω διαφορετικά -- εκμετάλλευση των συγκυριών που κατά κάποιο τρόπο δημιουργούμε από μόνοι μας.

      Μέσω του περιοδικού (σχόλια κτλ για να απαντώνται οι απορίες και άλλων που διστάζουν να ρωτήσουν) μπορείς να απευθύνεις όποια ερώτηση θέλεις, εγώ απλά το παρακολουθώ, άλλοι είναι αυτοί που κάνουν όλη τη δουλειά εδώ μέσα, αλλά συνήθως βλέπω τα σχόλια και όπου μπορώ βοηθώ.

      Κι εγώ χάρηκα που σε γνώρισα και ΜΕ γνώρισες (ένας είμαι δεν είμαι πολλοί!! 🙂 )
      Au revoir λοιπόν σε κάποιο ερευνητικό εργαστήριο, ελπίζω να βρίσκομαι ακόμα μέσα σε αυτά σε μερικά χρόνια! Το ίδιο και για εσένα.
      Να είσαι καλά,
      Νίκος

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.

Additional comments powered by BackType